RHENALDY, FEYZARD (2020) PERANCANGAN INFOGRAFIS SEBAGAI MEDIA KAMPANYE BAHAYA DAMPAK BROKEN HOME. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (279kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (62kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (397kB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (269kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (23kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (61kB) |
Abstract
This design was made to explain the dangers of the impact of broken home that occurred in Indonesia because the issue has caused a lot of unrest in the community such as juvenile delinquency and violence against children and therefore this research aims to find the right communication strategy so that this campaign reaches the target . The method used in this paper is a quantitative method because based on the data obtained is the percentage of divorce rates that occur in Indonesia. Based on the results of research divorce rates in Indonesia are always increasing every year where there will be some children who become victims of broken homes from the divorce rate of parents. Therefore the divorce of the two parents greatly affects the child's mental development and development because some of them have difficulty accepting the fact that both parents divorced and caused the child's emotions to surge and not be directed. From this design it was concluded that the right visual communication strategy is to use video concepts by combining 2D animation with motion tracking techniques with reliable data. In the use of media also very influential are social media, such as YouTube, Instagram and Facebook. Keywords: impact, communication, campaign Perancangan ini dibuat untuk menjelaskan akan bahaya dampak broken home yang terjadi di indonesia dikarenakan isu tersebut sudah banyak membuat keresahan dimasyarakat seperti kenakalan-kenakalan remaja dan kekerasan terhadap anak maka dari itu penelitian ini bertujuan untuk mencari strategi komunikasi yang tepat agar kampanye ini sampai kepada yang ditargetkan. Metode yang digunakan pada penulisan ini adalah metode kuantitatif karena berdasarkan data-data yang diperoleh adalah presentase angka perceraian yang terjadi di indonesia. Berdasarkan hasil penelitian angka perceraian di indonesia selalu meningkat setiap tahun nya yang dimana akan ada sebagian anak yang menjadi korban broken home dari tingkat perceraian orang tua. Maka dari itu perceraian kedua oran tua sangat mempengaruhi mental anak untuk tumbuh kembang karena sebagian mereka ada yang sulit menerima kenyataan kalau kedua orang tua nya bercerai dan mengakibatkan emosi anak melonjak dan tidak terarah. Dari perancangan ini diperoleh lah kesimpulan bahwa strategi komunikasi visual yang tepat adalah menggunakan konsep video dengan mengkombinasikan animasi 2D dengan teknik motion tracking dengan data-data yang terpercaya. Dalam penggunaan media juga yang sangat berpengaruh adalah media sosial, seperti youtube, instagram dan facebook. Kata kunci: dampak, komunikasi, kampanye
Actions (login required)
View Item |