VISUAL BRANDING MEDIA PROMOSI COFFEE SHOP BIJIE KOPIE, GADING SERPONG

WIJAYA, YANNUAR CHRISTIANTO (2022) VISUAL BRANDING MEDIA PROMOSI COFFEE SHOP BIJIE KOPIE, GADING SERPONG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (333kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (46kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (90kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (183kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (277kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (532kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (341kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (43kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (230kB)

Abstract

Coffee is a culture for young people these days. People visit a coffee shop no longer just to enjoy a cup of coffee but also to enjoy the atmosphere around it. Many young people come to a coffee shop but not to buy coffee but to chat with their friends. This proves that a coffee shop is no longer just a place to buy a coffee drink but has become a lifestyle for young people these days. The rapid development of coffee shops has made many coffee shops left behind due to very tight competition, with this a new idea is needed for a coffee shop so as not to be left behind by competitors and other competitors. “Bijie Kopie” is a business that focuses on the culinary business, especially coffee drinks by serving several kinds of menus from processed coffee. The lack of visual branding of “Bijie Kopie” and the increasing market competition make the “Bijie Kopie” brand less well known to the public. The problem obtained is how to design a visual branding "Bijie Kopie" and what media are needed to support the visual design of "Bijie Kopie". Therefore, a promotional media is needed to introduce a new visual identity of “Bijie Kopie”, so that “Bijie Kopie” can look different from its competitors. Keywords : Branding, Rebranding Kopi merupakan sebuah buadaya untuk anak muda akhir-akhir ini. Orang berkunjung ke sebuah kedai kopi bukan lagi hanya untuk menikmati secangkir kopi melainkan juga menikmati suasana di sekitar nya. Banyak nya anak muda yang datang ke sebuah kedai kopi namun tidak untuk membeli kopi melainkan ngobrol dengan teman-temannya. Hal ini membuktikan bahwa kedai kopi sudah bukan sekedar tempat untuk membeli sebuah minuman kopi melainkan sudah menjadi gaya hidup untuk anak muda akhir-akhir ini. Cepatnya perkembangan kedai kopi membuat banyak nya kedai kopi yang ketinggalan karena persaingan yang sangat ketat, dengan ini maka diperlukan sebuah gagasan baru untuk sebuah kedai kopi agar tidak tertinggal dengan para kompetitor dan pesaing lainnya. “Bijie Kopie” merupakan sebuah usaha yang berfokus pada bidang bisnis kuliner khususnya minuman kopi dengan menyajikan beberapa macam menu dari olahan kopi. Kurangnya visual branding dari “Bijie Kopie” dan persaingan pasar yang semakin besar membuat brand “Bijie Kopie” kurang dikenal oleh masyarakat. Permasalahan yang didapat adalah bagaiman merancang sebuah visual branding “Bijie Kopie” dan media apa saja yang diperlukan untuk mendukung perancangan visual beranding dari “Bijie Kopie”. Karena itu diperlukan sebuah media promosi untuk memperkenalkan sebuah identitas visual yang baru dari “Bijie Kopie”, sehingga “Bijie Kopie” dapat terlihat berbeda dengan kompetitornya. Kata kunci : Branding, Rebranding

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 22 050
NIM/NIDN Creators: 42317010067
Uncontrolled Keywords: Branding, Rebranding
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 02 Nov 2022 07:32
Last Modified: 02 Nov 2022 07:32
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/71221

Actions (login required)

View Item View Item