WIJAYA, YANNUAR CHRISTIANTO (2022) VISUAL BRANDING MEDIA PROMOSI COFFEE SHOP BIJIE KOPIE, GADING SERPONG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (333kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (46kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (183kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (532kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (43kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
Abstract
Coffee is a culture for young people these days. People visit a coffee shop no longer just to enjoy a cup of coffee but also to enjoy the atmosphere around it. Many young people come to a coffee shop but not to buy coffee but to chat with their friends. This proves that a coffee shop is no longer just a place to buy a coffee drink but has become a lifestyle for young people these days. The rapid development of coffee shops has made many coffee shops left behind due to very tight competition, with this a new idea is needed for a coffee shop so as not to be left behind by competitors and other competitors. “Bijie Kopie” is a business that focuses on the culinary business, especially coffee drinks by serving several kinds of menus from processed coffee. The lack of visual branding of “Bijie Kopie” and the increasing market competition make the “Bijie Kopie” brand less well known to the public. The problem obtained is how to design a visual branding "Bijie Kopie" and what media are needed to support the visual design of "Bijie Kopie". Therefore, a promotional media is needed to introduce a new visual identity of “Bijie Kopie”, so that “Bijie Kopie” can look different from its competitors. Keywords : Branding, Rebranding Kopi merupakan sebuah buadaya untuk anak muda akhir-akhir ini. Orang berkunjung ke sebuah kedai kopi bukan lagi hanya untuk menikmati secangkir kopi melainkan juga menikmati suasana di sekitar nya. Banyak nya anak muda yang datang ke sebuah kedai kopi namun tidak untuk membeli kopi melainkan ngobrol dengan teman-temannya. Hal ini membuktikan bahwa kedai kopi sudah bukan sekedar tempat untuk membeli sebuah minuman kopi melainkan sudah menjadi gaya hidup untuk anak muda akhir-akhir ini. Cepatnya perkembangan kedai kopi membuat banyak nya kedai kopi yang ketinggalan karena persaingan yang sangat ketat, dengan ini maka diperlukan sebuah gagasan baru untuk sebuah kedai kopi agar tidak tertinggal dengan para kompetitor dan pesaing lainnya. “Bijie Kopie” merupakan sebuah usaha yang berfokus pada bidang bisnis kuliner khususnya minuman kopi dengan menyajikan beberapa macam menu dari olahan kopi. Kurangnya visual branding dari “Bijie Kopie” dan persaingan pasar yang semakin besar membuat brand “Bijie Kopie” kurang dikenal oleh masyarakat. Permasalahan yang didapat adalah bagaiman merancang sebuah visual branding “Bijie Kopie” dan media apa saja yang diperlukan untuk mendukung perancangan visual beranding dari “Bijie Kopie”. Karena itu diperlukan sebuah media promosi untuk memperkenalkan sebuah identitas visual yang baru dari “Bijie Kopie”, sehingga “Bijie Kopie” dapat terlihat berbeda dengan kompetitornya. Kata kunci : Branding, Rebranding
Actions (login required)
View Item |