PERANCANGAN VISUAL BRANDING ACE CAPS ARTISAN

WIBISONO, TYANDI (2022) PERANCANGAN VISUAL BRANDING ACE CAPS ARTISAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (270kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (48kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (56kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (230kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (453kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (636kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (488kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (50kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (210kB)

Abstract

Ace Caps Artisan is a local brand that is engaged in the business of artisan keycaps products that offers products with various types of characters with a heroic theme. Ace Caps Artisan has a weakness within their brand, namely on the visual branding side that has not yet been developed, which makes The Ace Caps Artisan brand having a difficult time to be remembered by the public. The problem in this design is how to create a visual branding that is appropriate and also follows the concept offered by Ace Caps Artisan. Therefore, a new visual branding is needed to introduce the new Ace Caps Artisan in order for the brand to be remembered easily by the public and can distinguish Ace Caps Artisan from its competitors. Keywords: Branding, Visual Branding, Visual Identity Ace Caps Artisan merupakan sebuah brand lokal yang bergerak di bidang bisnis produk artisan keycaps yang menawarkan produk dengan berbagai macam bentuk karakter dengan tema jagoan. Ace caps Artisan memiliki kekurangan pada brand mereka yaitu pada sisi visual branding yang belum terbentuk yang membuat brand Ace Caps Artisan kurang mudah untuk diingat oleh masyarakat. Permasalahan pada perancangan ini adalah bagaimana merancang sebuah visual branding yang tepat dan sesuai dengan konsep yang ditawarkan oleh Ace Caps Artisan. Oleh karena itu pembentukan visual branding baru dibutuhkan untuk memperkenalkan visual branding Ace Caps Artisan yang baru sehingga keunikan yang dimiliki Ace Caps Artisan dapat diingat oleh masyarakat dan dapat membedakan Ace Caps Artisan dengan kompetitor Kata Kunci: Branding, Visual Branding, Identitas Visual

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 22 049
Call Number: SDSK/23/22/037
NIM/NIDN Creators: 42317010061
Uncontrolled Keywords: Branding, Visual Branding, Identitas Visual
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 01 Nov 2022 04:35
Last Modified: 01 Nov 2022 04:39
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/71161

Actions (login required)

View Item View Item