WIBISONO, TYANDI (2022) PERANCANGAN VISUAL BRANDING ACE CAPS ARTISAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (270kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (48kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (56kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (636kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (488kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (50kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (210kB) |
Abstract
Ace Caps Artisan is a local brand that is engaged in the business of artisan keycaps products that offers products with various types of characters with a heroic theme. Ace Caps Artisan has a weakness within their brand, namely on the visual branding side that has not yet been developed, which makes The Ace Caps Artisan brand having a difficult time to be remembered by the public. The problem in this design is how to create a visual branding that is appropriate and also follows the concept offered by Ace Caps Artisan. Therefore, a new visual branding is needed to introduce the new Ace Caps Artisan in order for the brand to be remembered easily by the public and can distinguish Ace Caps Artisan from its competitors. Keywords: Branding, Visual Branding, Visual Identity Ace Caps Artisan merupakan sebuah brand lokal yang bergerak di bidang bisnis produk artisan keycaps yang menawarkan produk dengan berbagai macam bentuk karakter dengan tema jagoan. Ace caps Artisan memiliki kekurangan pada brand mereka yaitu pada sisi visual branding yang belum terbentuk yang membuat brand Ace Caps Artisan kurang mudah untuk diingat oleh masyarakat. Permasalahan pada perancangan ini adalah bagaimana merancang sebuah visual branding yang tepat dan sesuai dengan konsep yang ditawarkan oleh Ace Caps Artisan. Oleh karena itu pembentukan visual branding baru dibutuhkan untuk memperkenalkan visual branding Ace Caps Artisan yang baru sehingga keunikan yang dimiliki Ace Caps Artisan dapat diingat oleh masyarakat dan dapat membedakan Ace Caps Artisan dengan kompetitor Kata Kunci: Branding, Visual Branding, Identitas Visual
Actions (login required)
View Item |