AULIA, TIARA (2022) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL QUEEN FASHION HIJAB. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1 cover.pdf Download (203kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2 abstrak.pdf Download (71kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3 bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (132kB) |
||
Text (BAB II)
4 bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (BAB III)
5 bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (347kB) |
||
Text (BAB IV)
6 bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (554kB) |
||
Text (BAB V)
7 bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (187kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8 kepustakaan.pdf Restricted to Registered users only Download (74kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9 lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (179kB) |
Abstract
There are hijab fashion brand competitors who have similarities in the materials and models used. The hijab fashion queen brand makes an identity that has the characteristics of a hijab fashion queen. A name identity is supported by visual brand identity because a brand can be interpreted as the formation of a company. With the existence of a brand, it will have a function of self-identity from the company and provide positive value in the minds of the community in general.Researchers have an interest in designing a visual identity forthe Queen Fashion Hijab branding, thus it is necessary to have interesting concepts and characteristics. To be able to increase customer interest and introduce a contemporary, interesting, and new visual identity from Queen Fashion Hijab to make this brand seem elegant, simple, and modern through the uniqueness of its products so that the existence of Queen Fashion Hijab is known by many consumers and other resellers.Keywords:branding, visual identity, hijab fashion, competitors, Mukenah. Adanya kompetitor brand fashion hijab yang memiliki kesamaan dari bahan dan model yang digunakan. Brand queen fashion hijab menjadikan identitas yang memiliki ciri khas dari queen fashion hijab. Dengan adanya identitas nama didukung dengan identitas visualbrand, karena sebuah brand dapat diartikan bagaimana terbentuknya sebuah perusahaan tersebut. Dengan adanya brand akan memiliki fungsi identitas diri dari perusahaan serta memberikan nilai positif dibenak masyarkan pada umumnya. Peneliti memiliki ketertarikan untuk membuat perancangan identitas visual branding Queen Fashion Hijab, dengan demikian perlu adanya konsep dan karakteristik yang menarik. Untuk dapat meningkatan ketertarikan pelanggan serta memperkenalkan visual identity yang kekinian, menarik dan yang baru dari Queen Fashion Hijab sehingga menjadikan brand ini terkesan elegan, simpel dan modern melalui keunikan produknya supaya keberadaan Queen Fashion Hijab tersebut diketahui oleh banyak konsumen maupun para reseller lainnya.Kata Kunci:Branding, visual identity, fashion hijab, Kompetitor, Mukenah.
Actions (login required)
View Item |