MUBAROQ, ADNAN (2020) PERANCANGAN DAN PEMBUATAN STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN START-UP WELOVITY SEBAGAI PLATFORM SOLUSI PERMASALAHAN SOSIAL PADA EVENT INTERNATIONAL YOUNG SOCIAL ENTERPRENEURS COMPETITION (IYSEC) 2018, MMU, MALAYSIA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (849kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (418kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (322kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (130kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Data from the National Development Planning Agency, the Central Statistics Agency, and the United Nations Population Fund. That, recorded 3.79 million SMEs out of 58.91 have utilized digital technology or e-commerce business. it means that only 15% of SMEs entrepreneurs utilize digital technology or e-commerce. Thus, this Final Project Achievement aims to show the role of marketing communication strategy planning in producing formulation and implementation through the work of business plan concepts in the international young social entrepreneur competition competition (IYSEC) 2018. 2018. We mercubuana students took the initiative to help these umkm players by providing a platform to market their products. We propose an idea to create a Welovity platform with the tagline "Find Interest Thing Around You". The theoretical foundation used in this Final Project is Socioprenuers in creating businesses that have a social impact, then we use brand Awareness theory to increase brand awareness of potential users. The method of implementing the IYSEC 2018 competition organized by the Malaysian MMU Business Faculty on October 1, 2018 with a total of 85 teams from 4 countries. The competition mechanism by sending a business summary report format, video presentations, and pitching that must be done in English. Then the team that passed the first stage of selection will be invited to Malacca Multimedia University to present business ideas then followed by a question and answer session that will be given by the jury to the participants and given a booth to display the prototype project. The results of this research are that marketing communication strategies at startup startup companies are very important to increase brand awareness, traffic growth, acquisition of prospects, and customers by promoting Welovity's brand and platform content on social media to generate good business prospects. Keywords: Strategic Planning, Marketing Communication, Startup, Socioprenuers Data Badan Perencanaan Pembangunan Nasional, Badan Pusat Statistik, dan United Nation Population Fund. Bahwa, Tercatat 3,79 juta pelaku UMKM dari 58,91 telah memanfaatkan teknologi digital atau bisnis e-commerce. artinya baru 15% pelaku UMKM memanfaatkan teknologi digital atau e-commerce. Dengan demikian, Tugas Akhir Prestasi ini bertujuan untuk menunjukan peran perencanaan strategi komunikasi pemasaran dalam menghasilkan formulasi dan implementasi melalui karya konsep business plan pada perlombaan international young social enterpreuners Competition (IYSEC) 2018 Latar belakang Tugas Akhir Prestasi ini didasari dari keterlibatan penulis dan tim dalam IYSEC 2018. Kami mahasiswa mercubuana berinisiasi untuk membantu pelaku umkm tersebut dengan cara memberikan wadah untuk memasarakan produk mereka.. Kami mengusulkan ide untuk membuat platform Welovity dengan tagline “Find Interest Thing Around You”. Landasan teori yang digunakan dalam Tugas Akhir Prestasi ini diantaranya adalah Socioprenuers dalam mencipatakan bisnis yang memiliki dampak sosial, lalu kita gunakan teori brand awareness dalam meningkatkatkan kesadaran merek terhadap calon pengguna. Metode pelaksanaan kompetisi IYSEC 2018 yang diselenggarakan oleh Fakultas Bisnis MMU Malaysia pada tanggal 1 Oktober 2018 dengan jumlah peserta 85 tim dari 4 negara. Mekanisme perlombaan dengan mengirim format laporan ringkasan bisnis, presentasi video, dan pitching yang harus dilakukan dalam bahasa Inggris. Kemudian tim yang lolos seleksi tahap pertama akan diundang ke Malaka Multimedia University untuk mempresentasikan ide bisnis lalu diikuti sesi tanya jawab yang akan diberikan oleh dewan juri kepada para peserta dan diberikan booth untuk memamerkan proyek prototype. Hasil dari penelitian ini adalah bahwa strategi komunikasi pemasaran pada perusahaan startup Welovity sangat penting untuk meningkatkan brand awareness, pertumbuhan trafik, perolehan prospek, dan pelanggan dengan mempromosikan merek dan konten platform Welovity di media sosial untuk menghasilkan prospek bisnis yang baik. Kata kunci: Perencanaan Strategi, Komunikasi Pemasaran, Startup, Socioprenuers
Actions (login required)
View Item |