DICADIA, DHINDI (2020) STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL Y.O.U MAKEUPS MELALUI INSTAGRAM @YOUMAKEUPS_ID (PERIODE MEI 2020). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (209kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (143kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (237kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (251kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
KATA PENGANTAR.pdf Download (192kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
DAFTAR ISI.pdf Download (143kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (599kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (681kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (135kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (391kB) |
Abstract
The development of internet technology in Indonesia at the time This development is growing very rapidly. This can make it easier for entrepreneurs to do sales promotions on the available social media applications. The purpose of this study is to determine the use of social media Instagram as an online marketing communication media in an effort to increase sales of products sold by Y.O.U Makeups. This research uses concepts related to digital marketing concepts and Instagram as a medium of online marketing communication. This research using a qualitative approach with a post-positivistic paradigm. The method used in this study is a qualitative descriptive data collection technique. In-depth interviews with 1 resource person who is a party of Y.O.U Makeups and 3 followers and consumers of Y.O.U Makeups and observations. The results of this study indicate that Y.O.U Makeups chose to use Instagram because Instagram is the most widely used social media in Indonesia. The conclusion in this study, In its use, Y.O.U Makeups approached its customers through giveaway activities and tips and tricks. Suggestions for Y.O.U Makeups in the future, so that more often endorse the beauty vlogger so that consumers better understand information related to the products offered. Keywords: Digital Marketing Communication, Promotion, Instagram Perkembangan teknologi internet di Indonesia pada saat ini berkembang sangatlah pesat.Hal ini dapat memberikan kemudahan kepada para pengusaha untuk melakukan promosi penjualan di aplikasi media sosial yang tersedia.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui penggunaan dari social media Instagram sebagai media komunikasi pemasaran online dalam upaya meningkatkan penjualan produk yang di jual oleh Y.OU Makeups. Penelitian ini menggunakan konsep-konsep yang terkait dengan Konsep pemasaran era digital dan Instagram sebagai media komunikasi pemasaran online. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan paradigma post�positivistik.Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah Deskriptif kualitatif dengan teknik pengumpulan data Wawancara mendalam dengan 1 narasumber yang merupakan pihak dari Y.O.U Makeups dan 3 pengikut dan konsumen dari Y.O.U Makeups dan observasi. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa Y.O.U Makeups memilih untuk menggunakan Instagram karena Instagram adalah media sosial yang paling banyak penggunanya di Indonesia. Kesimpulan dalam penelitian ini,Dalam penggunaan nya,Y.O.U Makeups melakukan pendekatan dengan pelanggan nya melalui kegiatan giveaway dan tips and trick. Saran untuk Y.O.U Makeups kedepannya,agar lebih sering melakukan endorse terhadap beauty vlogger agar konsumen lebih memahami informasi terkait dengan produk yang ditawarkan. Kata Kunci: Komunikasi Pemasaran Digital,Promosi,Instagram
Actions (login required)
View Item |