THAHIRAH, AFIFAH (2020) PENDAMPINGAN STRATEGI PROMOSI UNTUK MEDIA PROMOSI ONLINE DAN OFFLINE UMKM “BAKUL BOCAH” DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER NEW.pdf Download (973kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (327kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (337kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (368kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (352kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB VI)
07 BAB 6 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (262kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The advancement of UMKM in Indonesia is inseparable from the technological developments that occur at this time. Businesses are starting to utilize technology facilities such as smartphones to expand their business markets, as well as using communication applications such as WhatsApp and social media to market products that are sold.The UMKM that are the object of fulfilling the Final Project for Domestic Care are "Boy Basket". The problems contained in UMKM the author concludes that the partner owner does not yet know the promotion strategy so that the sale is known to the audience. Promotion strategy is one of the most important factors for companies in increasing sales. Promotion strategies are sequential steps from start to finish in the product promotion process Brand Awareness plays a role in influencing consumer decisions to choose a product. A good brand name can evoke feelings of trust, confidence, security, strength, durability, speed, social status and other desirable associations. So that consumers feel they have an emotional interest in a brand or it is called emotional branding. Keywords: UMKM, Promotion Strategy, Brand Awareness, Bakul Bocah Majunya UMKM di Indonesia tidak terlepas dari perkembangan teknologi yang terjadi saat ini. Para pelaku usaha mulai memanfaatkan sarana teknologi seperti smartphone untuk melebarkan pasar usahanya, serta menggunakan aplikasi komunikasi seperti WhatsApp dan media sosial untuk memasarkan produk yang dijualUMKM yang menjadi objek untuk memenuhi Tugas Akhir Peduli Negeri adalah ”Bakul Bocah”. Permasalahan yang terdapat dalam UMKM ini penulis menyimpulkan bahwa pemilik mitra belum mengetahui strategi promosi agar jualannya di ketahui khalayak. Strategi promosi merupakan salah satu faktor yang sangat penting bagi perusahaan dalam meningkatkan penjualan. Strategi pelaksanaan promosi merupakan langkah-langkah secara berurutan dari awal sampai akhir dalam proses mempromosikan produk Brand Awareness berperan dalam mempengaruhi keputusan konsumen untuk memilih suatu produk. Nama brand yang baik dapat membangkitkan perasaan berupa kepercayaan, keyakinan, keamanan, kekuatan, keawetan, kecepatan, status sosial dan asosiasi lain yang diinginkan. Sehingga konsumen merasa memiliki ketertarikan emosional dengan sebuah brand atau disebut dengan emotional branding Kata Kunci: UMKM, Strategi Promosi, Brand Awareness, Bakul Bocah
Actions (login required)
View Item |