ASTRININGSIH, DEWI (2020) PENDAMPINGAN OPTIMASI MEDIA PROMOSI ONLINE DAN OFFLINE UMKM “BAKUL BOCAH” DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS TAHUN 2020. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover NEW.pdf Download (691kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (351kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (378kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (554kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (399kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB VI)
07 Bab 6 NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (339kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This Final Assigment Report is made with the aim of building community brand awareness of UMKM Bakul Bocah located in Bekasi, using the right planning, strategy and media placement. The choice of media in conducting promotions must be carefully thought out. Before conducting media selection, the things that must be known by UMKM are the targets, so that the UMKM knows what media is appropriate to be used as a promotional media in increasing brand awareness. In addition, the making of a schedule for media placement must be planned so that it is neatly arranged and structured. The media used in this research are online media and offline media. The online media used to increase brand awareness is to create social media, while offline media uses banners and flyers. Keywords : UMKM, online media, offline media, brand awareness Laporan Tugas Akhir Peduli Negeri ini dibuat bertujuan untuk membangun brand awareness masyarakat terhadap UMKM Bakul Bocah yang berlokasi di Bekasi, dengan menggunakan perencanaan, strategi, dan penempatan media yang tepat. Pemilihan media dalam melakukan promosi harus dipikirkan dengan teliti. Sebelum melakukan pemilihan media, hal yang harus diketahui oleh UMKM terlebih dahulu adalah target sasaran, agar UMKM tersebut mengetahui media apa yang tepat untuk digunakan sebagai media promosi dalam meningkatkan brand awareness. Selain itu pembuatan jadwal dalam penempatan media harus sudah terencana agar tersusun rapi dan terstruktur. Media yang digunakan dalam penelitian ini adalah media online dan media offline. Adapun media online yang dipakai dalam meningkakan brand awareness adalah dengan membuat media sosial, sedangkan media offline menggunakan spanduk dan flyer. Kata Kunci : UMKM, media online, media offline, brand awareness
Actions (login required)
View Item |