SITUMORANG, LILY INRI FRATIWI (2021) AISAS MODEL DALAM PROMOSI PRODUK PADA DIGITAL AGENCY PT C CHANNEL MEDIA INDONESIA (Penelitian Kualitatif Deskriptif pada Instagram @cchannel_id). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Cover - Linggom Situmorang.pdf Download (327kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Bab 1 - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (415kB) |
||
Text (BAB II)
Bab 2 - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (348kB) |
||
Text (BAB III)
Bab 3 - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (113kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab 4 - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (948kB) |
||
Text (BAB V)
Bab 5 - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (119kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (157kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran - Linggom Situmorang.pdf Restricted to Registered users only Download (640kB) |
Abstract
Current technological developments have caused internet users to easily access information or share information thus making consumer behavior online. This is what makes business people use social media to promote company products/brands as a media for promotion and advertising, and one of the media is Instagram which has many interesting features as social interactions between Instagram users to find and share information / knowledge. knowledge, as well as a means of marketing. PT C Channel Media Indonesia is a digital agency company that uses social media as a one stop solution since 2016. PT C Channel Media Indonesia has more than one product advertising concept which includes beauty, food, lifestyle, fashion and hairstyle with Native Ads (Native Advertising) which is considered friendly to the audience because it is not "hard selling" but "soft selling" in order to make advertising more effective. AISAS Model (Attention, Interest, Search, Action, Share) developed by Denstu Inc, to explain online consumer behavior in the era of internet technology that replaces the traditional AIDMA (Attention, Interest, Desire, Memory, Action) model. This study aims to determine how the AISAS Model is applied in product promotion using social media Instagram. The researcher used the Post Positivism paradigm with the research method using a descriptive qualitative approach. This research was conducted by examining the AISAS Model can modify behavior, inform, persuade, remember consumers which are the purpose of promotion. The results of this study prove that carrying out promotional activities using the AISAS Model is a solution to changes in online consumers in making product purchase decisions. Keywords: AISAS Model, Promotion, Instagram, C Channel Media Indonesia Perkembangan teknologi saat ini menyebabkan pengguna internet dengan mudah mengakses informasi atau membagikan informasi sehingga menjadikan perilaku konsumen online. Hal ini yang membuat para pelaku bisnis memanfaatkan sosial media untuk mempromosika n produk/brand perusahaan sebagai media promosi dan beriklan, dan salah satu medianya adalah Instagram yang memiliki banyak fitur-fitur yang menarik sebagai interaksi sosial antara pengguna Instagram untuk mencari dan berbagi informasi/ilmu pengetahuan, serta sebagai sarana pemasaran. PT C Channel Media Indonesia adalah salah satu perusahaan digital agency yang menggunakan media sosial sebagai one stop solution sejak 2016. PT C Channel Media Indonesia memiliki lebih dari satu konsep iklan produk yang antara lain beauty, food, lifestyle, fashion dan hairstyle dengan Native Ads (Native Advertising) yang dianggap ramah dengan audiens karena bersifat tidak “hard selling” tetapi “soft selling” agar iklan menjadi lebih efektif. AISAS Model (Attention, Interest, Search, Action, Share) yang dikembangkan oleh Denstu Inc, untuk menjelaskan perilaku konsumen online pada era teknologi internet yang mengantikan model tradisional AIDMA (Attention, Interest, Desire, Memory, Action). Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana penerapan AISAS Model dalam promosi produk yang dilakukan dengan menggunakan sosial media Instagram. Peneliti menggunakan paradigma Post Positivisme dengan metode penelitian menggunakan deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Penelitian ini dilakukan dengan meneliti AISAS Model dapat memodifikasi tingkah laku, memberitahu, membujuk, mengingat konsumen yang merupakan tujuan promosi. Hasil dari penelitian ini membuktikan bahwa melakukan kegiataan promosi dengan menggunakan AISAS Model menjadi solusi dari perubahan konsumen online dalam melakukan keputusan pembelian produk. Kata Kunci : AISAS Model, Promosi, Instagram, C Channel Media Indonesia
Actions (login required)
View Item |