AMELIA, NISA RIKA (2021) AKTIVITAS KOMUNIKASI PERSUASIF PADA CELEBRITY ENDORSER DI INSTAGRAM DALAM KEGIATAN ENDORSEMENT (Studi pada Instagram Amel dan Febi). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover - Nisa Rika Amelia.pdf Download (325kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 bab 1 - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (BAB II)
03 bab 2 - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (158kB) |
||
Text (BAB III)
04 bab 3 - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (56kB) |
||
Text (BAB IV)
05 bab 4 - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) |
||
Text (BAB V)
06 bab 5 - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (38kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pusaka - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (42kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran - Nisa Rika Amelia.pdf Restricted to Registered users only Download (147kB) |
Abstract
Celebrity endorsers on Instagram are called celebgrams. Celebgrams have a responsibility to convey messages well to their followers. But the method is not easy. Selebgram Amel has shortcomings in the content of the message he wants to convey and Febi lacks in knowing his followers. The purpose of this research is to find out what kind of activities are used by these two programs in carrying out endorsement activities. Endorsement activities require a communication strategy. The first stage is to build a celebrity's personal branding. The second stage is to know the audience, the third stage is to determine the purpose of the endorsement, the fourth stage is to formulate the message in a persuasive message style. And the last step is choosing the right media. This study uses a constructivist paradigm with descriptive research type using qualitative research methods. Data collection techniques through in-depth interviews and literature study in the form of books and relevant research references, internet, and documentation. The technique of checking the validity of the data used source triangulation. The research results obtained from this study are about the activities of Amel and Febi's celebrities in endorsement activities using communication strategy steps. The strategy used is to use persuasive techniques with the aim that the information provided can be well received by followers. Key Words: Celebrity Endorser, Communication Strategy, Endorsement) Celebrity endorser di dalam instagram dinamakan selebgram. Selebgram memiliki tanggung jawab untuk menyampaikan pesan dengan baik untuk followersnya. Namun caranya tidak mudah. Selebgram Amel memiliki kekurangan terhadap isi pesan yang ingin disampaikannya dan Febi kekurangan dalam mengenal para followersnya. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui aktivitas seperti apa yang digunakan kedua selebgram ini dalam melakukan kegiatan endorsement. Aktivitas endorsement membutuhkan sebuah strategi komunikasi. Tahap pertama adalah membangun personal branding seorang selebgram. Tahap kedua adalah mengenal khalayaknya, tahap ketiga menetapkan tujuan dari endorsement tersebut, tahap keempat adalah menyusuan pesan dengan gaya pesan persuasif. Dan tahap terakhir adalah memilih media yang tepat. Penelitian ini menggunakan paradigma konstruktivis dengan tipe penelitian deskriptif menggunakan metode penelitian kualitatif. Teknik pengumpulan data melalui wawancara mendalam dan studi kepustakaan berupa buku dan rujukan penelitian yang relevan, internet, dan dokumentasi. Teknik pemeriksaan keabsahan data menggunakan triangulasi sumber. Hasil penelitian yang diperoleh dari penelitian ini adalah mengenai aktivitas selebgram Amel dan Febi dalam kegiatan endorsement dengan menggunakan langkahlangkah strategi komunikasi. Strategi yang digunakan ini adalah dengan menggunakan Teknik yang persuasif dengan tujuan informasi yang diberikan dapat diterima baik oleh para followersnya. Kata kunci: Celebrity Endorser, Strategi Komunikasi, Endorsement
Actions (login required)
View Item |