PRASTOWO, IQBAL HIMAWAN (2020) PERANCANGAN ILUSTRASI SEBAGAI MEDIA BRANDING ALBUM EP BAND JAR JAR BRIEFZ. S1 thesis, Univesitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (654kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (302kB) |
||
Text (BAB II)
3. Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (412kB) |
||
Text (BAB III)
4. Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (336kB) |
||
Text (BAB IV)
5. Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
6. Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (383kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (286kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (366kB) |
Abstract
In this increasingly developing era, the development of music is very rapid and this also affects the development of music in Indonesia. The music that is produced cannot be separated from the branding that is needed to encourage the interest of the target audience. One of the most influential media is album design. The number of musicians in Indonesia also affects the diversity of album cover design concepts, the more sophisticated the development of technology also triggers designers to make digital designs, both digital painting and digital imaging, it's rare to find a design concept that uses illustration media on the album cover. Therefore, a designer is needed who can create and develop a new concept of design, especially on the album cover, to create a unique and memorable character for the target audience and become a visual force in helping increase sales and effective product marketing. It is hoped that with this album branding as one of the media for branding, the public can find out the identity of the jar jar briefz band, especially for listeners aged 18-35 years to know and enjoy the jar jar briefz album - sradag srudug. Keywords: Branding, Illustration, Music, Album Cover. Di zaman yang makin berkembang ini, perkembangan musik amatlah pesat dan hal ini juga mempengaruhi perkembangan musik yang ada di Indonesia. Musik yang diproduksi tidak lepas dengan adanya branding yang di perlukan untuk mendorong ketertarikan target pendengar. Salah satu media yang paling berperngaruh adalah desain album. Banyaknya musisi di Indonesia juga mempengaruhi keberagaman konsep desain sampul album, semakin canggihnya perkembangan teknologi juga memicu para desainer untuk membuat desain secara digital, baik digital painting amupun digital imaging, jarang sekali ditemukan konsep desain yang menggunakan media ilustrasi pada sampul album. Oleh karena itu, dibutuhkan desainer yang dapat menciptakan serta mengembangkan konsep baru sebuah desain khususnya pada sampul album untuk membuat ciri khas yang unik dan mudah diingat oleh target audience dan menjadi kekuatan visual dalam membantu meningkatkan penjualan serta pemasaran produk yang efektif. Diharapkan dengan adanya branding album ini sebagai salah satu media Branding ini masyarakat dapat mengetahui identitas dari band jar jar briefz khususnya untuk para pendengar dengan umur 18-35 tahun dapat mengenal dan menikmati album jar jar briefz – sradag srudug. Kata kunci: Branding, Ilustrasi, Musik, Sampul Album.
Actions (login required)
View Item |