AYUDIA, DINA NUR (2024) PENGARUH PROMOSI ONLINE DAN VISUALISASI PRODUK TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN FOLLOWERS INSTAGRAM IM DONUTS. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (479kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (274kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (369kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (175kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (924kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (32kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (177kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
Online promotion encompasses various marketing strategies carried out through internet platforms to promote products or services. Additionally, product visualization involves the use of visual elements, such as images, videos, or graphic presentations, to showcase products or services in an appealing and informative manner. IM DONUTS is a small business originating from Tanggamus, Lampung. To increase product sales, IM DONUTS utilizes social media marketing as a form of product marketing communication. The purpose of this research is to analyze the influence of online promotion and product visualization on the purchase interest of IM DONUTS' Instagram followers. The method used is quantitative analysis. Data collection was carried out through a questionnaire distributed via Google Forms. Data analysis was conducted using multiple linear regression analysis with the help of SPSS 29.0 software. The research results show that through the S-O-R theory used, it is known that the stimulus (S) in this research is the message conveyed in the form of online promotion and product visualization, then the organism (O) is the consumers who follow IM DONUTS on Instagram, and the response (R) given is the purchase interest of IM DONUTS consumers. In the ACM model, the advertisement (A) is realized in the form of IM DONUTS' online promotion containing messages in the form of product visualization. The media mix in this research is IM DONUTS' Instagram with 132 thousand followers as of June 18, 2024, and the receivers are the consumers who follow IM DONUTS on Instagram. From this model, it is expected to generate feedback in the form of purchase interest from IM DONUTS consumers. The results of the multiple linear regression analysis show that online promotion and product visualization have a proven impact on the purchase interest of IM DONUTS' Instagram followers, with an R value of 0.932 and a significance value of < 0.001. Keywords: Online Promotion, Product Visualization, Purchase Willingness, Instagram Promosi online mencakup berbagai strategi pemasaran yang dilakukan melalui platform internet untuk mempromosikan produk atau layanan. Disamping itu, visualisasi produk melibatkan penggunaan elemen visual, seperti gambar, video, atau presentasi grafis, untuk menampilkan produk atau layanan dengan cara yang menarik dan informatif. IM DONUTS merupakan sebuah umkm yang berasal dari Tanggamus, Lampung. Untuk meningkatkan penjualan produk, IM DONUTS memanfaatkan social media marketing sebagai bentuk komunikasi pemasaran produk-produknya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh promosi online dan visualisasi produk terhadap minat beli konsumen followers instagram IM DONUTS. Adapun metode yang yang digunakan adalah analisis kuantitatif. Teknik pengumpulan data dilakukan melalui penyebaran kuisioner melalui google form. Analisis data dilakukan dengan cara metode analisis regresi linier berganda menggunakan bantuan aplikasi SPSS 29.0. Hasil penelitian menunjukkan bahwa melalui teori S-O-R yang digunakan, diketahui bahwa stimulus (S) dalam penelitian ini adalah pesan yang disampaikan dalam bentuk promosi online dan visualisasi produk, kemudian organismenya (O) adalah konsumen followers instagram IM DONUTS, dan respon (R) yang diberikan berupa minat beli konsumen IM DONUTS. Pada model ACM, advertisment (A) yang terwujud dalam bentuk prmosi online IM DONUTS yang berisi message dalam bentuk visualisasi produk. Media mix dalam penelitian ini adalah instagram IM DONUTS dengan jumlah followers 132 ribu per tanggal 18 Juni 2024, dan receivernya adalah konsumen followers instagram IM DONUTS. Dari model tersebut diharapkan menghasilkan feedback berupa minat beli konsumen IM DONUTS. Hasil analisis regresi linier berganda menunjukkan bahwa terbukti promosi online dan visualisasi produk memberikan pengaruh terhadap minat beli konsumen followers instagram IM DONUTS dengan nilai R sebesar 0.932 dan nilai sig. < 0.001. Kata kunci: Promosi Online, Visualisasi Produk, Minat Beli, Instagram
Actions (login required)
View Item |