HAKIM, TIAS ABIYYU (2024) "PERANCANGAN ULANG IDENTITAS VISUAL PADA USAHA KULINER JON CHICKEN FILLET". S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (283kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (152kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (132kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (574kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (506kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (808kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (381kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (129kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (128kB) |
Abstract
Jon chicken fillet is a culinary industry that sells crispy chicken oats of crispy chicken fillet and crispy toast from the market of labor district. Jon chicken fillet standing in 2022, by marjoni efendi under the nickname "Jon". According to the owner of this culinary industry, the owner's name is "Jon". The interview also noted that the visual identity of Jon chicken fillet is still in the flesh and logo of Jon chicken fillet. It says Jon chicken fillet has no social media and has never advertised on digital media. The visual identity of Jon chicken fillet is designed by considering its-visual aspects that can affect the image of targeted targeted targeting, starting with the processing of colors, typography and layout. A logo with a simple yet seemingly modern concept presenting a message from Jon chicken fillet. This media dissemination can be used as both sales tools and promotions such as packaging, posters, t-shirts, x-banner, employee uniforms and so on. As this media dissemination allows the process of delivering messages to be more effective, as the media used will be directly viewed by direct audience targets. Jon Chicken Fillet merupakan usaha yang bergerak pada bidang kuliner dengan menjual produk varian oalahan ayam berupa ayam fillet crispy dan ayang potong crispy yang ada di Pasar Kemis Kabupaten Tangerang. Jon Chicken Fillet berdiri pada tahun 2022, oleh Marjoni Efendi dengan nama panggilan “Jon”. Menurut pemilik usaha, nama dari merk usaha kuliner ini diambil dari nama panggilan owner tersebut yaitu “Jon”. Hasil wawancara juga disebutkan bahwa identitas visual Jon Chicken Fillet masih tergolong rancu dan logo pada Jon Chicken Fillet merupakan logo yang tidak original. Tercatat bahwa Jon Chicken Fillet tidak mempunyai media sosial dan tidak pernah beriklan di media digital. Identitas Visual Jon Chicken Fillet dirancang dengan memperhatikan aspek – aspek visual yang bisa mempengaruhi kesan dari targetaudience yang melihatnya, mulai dari pengolahan warna, tipografi dan layout. Bentuk logo dengan konsep sederhana namun terlihat modern dengan mempresentasikan pesan dari Jon Chicken Fillet. Penyebaran media ini dapat digunakan sebagai alat penjualan maupun promosi seperti kemasan, poster, kaos, x-banner, seragam karyawan dan sebagainya. Dengan penyebaran media ini memungkinan proses penyampaian pesan lebih efektif dikarenakan media yang digunakan akan langsung dilihat oleh target audiens secara langsung.
Actions (login required)
View Item |