SUPANGKAT, KAISAR REYHAN (2024) PERANCANGAN KAMPANYE DALAM MENGKONSUMSI MAKANAN ORGANIK PRODUK "KEBUN RIZKI" SEBAGAI UPAYA UNTUK HIDUP SEHAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (493kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (198kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (187kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (500kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (330kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (169kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Health is an important aspect of life, yet it is often overlooked. One way to maintain good health is by consuming healthy foods that contain essential nutrients. This campaign uses social media, particularly Instagram, as a platform to disseminate information. The campaign aims to increase public interest, especially among the younger generation, in adopting a healthy lifestyle through the consumption of organic food and to build a positive image for the "Kebun Rizki" brand. Data analysis was conducted using the design thinking method, which includes five stages: empathize, define, ideate, prototype, and testing. The campaign design results showed positive outcomes from the target audience, Generation Z, by building connections through the messages conveyed, taglines, colors, and visual elements used. The conclusion from this design is that the resulting design is capable of attracting the target audience's attention and is consistent, and that the success of a campaign must be supported by the use of appropriate and suitable media. Kesehatan merupakan aspek penting dalam kehidupan, namun sering kali diabaikan. Salah satu cara untuk menjaga kesehatan adalah dengan mengonsumsi makanan sehat yang mengandung nutrisi penting. Kampanye ini menggunakan media sosial, khususnya Instagram, sebagai sarana untuk menyebarkan informasi. Kampanye ini bertujuan untuk meningkatkan minat masyarakat, terutama generasi muda, untuk menjalani pola hidup sehat melalui konsumsi makanan organic serta untuk membangun citra positif produk "Kebun Rizki". Analisis data dilakukan menggunakan metode design thinking, yang mencakup lima tahap yaitu emphatize, define, ideate, prototype, dan testing. Hasil perancangan kampanye menunjukkan bahwa mendapatkan hasil yang postif dari target audien yaitu Generasi Z dengan membangun hubungan melalui pesan yang disampaikan, tagline, warna, dan elemen-elemen visual yang digunakan. Kesimpulan dari perancangan ini adalah bahwa desain yang dihasilkan mampu menarik perhatian target audiens dan konsisteb, serta berhasilnya sebuah kampanye harus didukung dengan penggunaan media yang tepat dan sesuai.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DKV. 24 034 |
NIM/NIDN Creators: | 42320010059 |
Uncontrolled Keywords: | Perancangan Kampanye, Makanan Organik, Kebun Rizki, Hidup Sehat |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 320 Political dan Government Science/Ilmu Politik dan Ilmu Pemerintahan > 324 Political Process/Proses Politik > 324.9 Political Campaigns/Kampanye Politik 600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ANANDA NADIRA PUTRI |
Date Deposited: | 27 Aug 2024 08:39 |
Last Modified: | 27 Aug 2024 08:39 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/90784 |
Actions (login required)
View Item |