AULIA, ANISSA (2024) KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL MELALUI INSTAGRAM BAZNAS BAZIS JAKARTA @BAZNASBAZISDKIJAKARTA UNTUK MENARIK MINAT MILENIAL MEMBAYAR ZAKAT, INFAQ DAN SHADAQAH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (394kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (133kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (483kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (81kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (908kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (126kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (160kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (310kB) |
Abstract
Digital marketing communication serves as a tool for institutions to directly and indirectly inform, persuade, and remind consumers about products or services marketed digitally. Hence, Baznas Bazis DKI Jakarta requires communication media for the marketing communication process, which is the social media platform Instagram. Instagram facilitates millennials in accessing information, thereby enhancing trust to engage in online zakat, infaq, and shadaqah donations. With the theory of digital marketing communication as the theoretical foundation, this research aims to analyze digital marketing communication through the Instagram account @baznasbazisdkijakarta in attracting the interest of millennials to make zakat, infaq, and shadaqah payments. A qualitative descriptive methodology is employed to ascertain the digital marketing communication activities conducted by Baznas Bazis DKI Jakarta, including advertising, carried out in collaboration with the press, sales promotion by presenting zakat-related content relevant to millennial trends, and providing zakat pick-up and delivery services. Additionally, direct marketing is conducted through Instagram stories with the "see more" feature. Keywords: Digital Marketing Communication, Instagram, Zakat, Infaq, and Shadaqah. Komunikasi pemasaran digital merupakan sarana lembaga dalam memberikan informasi, membujuk, dan mengingatkan konsumen secara langsung maupun tidak langsung mengenai produk atau layanan yang dipasarkan secara digital. Karena hal tersebut, Baznas Bazis DKI Jakarta membutuhkan media komunikasi untuk proses komunikasi pemasaran, yaitu media sosial Instagram. Instagram memudahkan millennials dalam mengakses informasi sehingga dapat meningkatkan kepercayaan untuk melakukan zakat, infaq, dan shadaqah secara online. Dengan teori komunikasi pemasaran digital sebagai landasan teori penelitian. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis komunikasi pemasaran digital melalui akun Instagram @baznasbazisdkijakarta dalam menarik minat generasi milenial untuk melakukan pembayaran zakat, infaq, dan shadaqah. Metodologi kualitatif deskriptif digunakan untuk mengetahui kegiatan komunikasi pemasaran digital yang dilakukan Banas Bazis DKI Jakarta yaitu advertising yang dilakukan dengan bekerjasama dengan media pers, lalu sales promotion dengan menyajikan konten zakat yang relevan dengan tren milenial serta menghadirkan jasa layanan antar jemput zakat kemudian direct marketing yang dilakukan melalui ditur Instagram stories “see more”. Kata Kunci: Komunikasi Pemasaran Digital, Instagram, Zakat, Infaq dan Shadaqah
Actions (login required)
View Item |