SUKMA, FIRMAN (2021) ANALISIS PROSES PRODUKSI PROGRAM ACARA THE POLICE DI TRANS 7 (Periode Februari s/d April 2020). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (325kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (128kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (401kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (71kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (26kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) |
Abstract
Television is a modern communication medium, which in its development television has become a staple or basic need because in reality every individual needs information, education, and entertainment. In addition, television can be said as a form of media in mass communication. Currently, marketers often use television broadcasts as the main medium to market their products. The purpose of this study was directed to get a clear answer to find out how the production process of the "The Police" program at TRANS 7 which includes pre-production, production, and post-production. This research uses a case study approach aimed at developing methods aimed at collecting various data and information according to the research objectives, the authors conduct an in-depth study in order to obtain data sources (as much data as possible) that can be used to research, describe and comprehensively explain various aspects. individual, group, program, organization or event systematically. Based on the results of this study, The Police show has a very long process, namely Pre Production, Production, Post Production which is in accordance with Indonesian broadcast quality standards. Keywords: Television, Case Study, Production Televisi merupakan media komunikasi modern, yang dalam perkembangannya televisi menjadi barang pokok atau kebutuhan pokok sebab dalam kenyataannya setiap individu membutuhkan infomasi, edukasi, dan hiburan. Selain itu, televisi dapat dikatakan sebagai salah satu bentuk media dalam komunikasi massa. Saat ini, seringkali para pemasar menggunakan siaran televisi sebagai media utama untuk memasarkan produknya. Tujuan penelitian ini di arahkan untuk mendapatkan jawaban yang jelas untuk mengetahui bagaimana proses produksi program acara “The Police” di TRANS 7 yang mencakup pra produksi, produksi, dan pasca produksi. Penelitian ini menggunakan dengan pendekatan studi kasus bertujuan untuk mengembangkan metode bertujuan untuk menghimpun berbagai data dan informasi sesuai tujuan penelitian, penulis mengadakan telaah secara mendalam guna untuk mendapatkan sumber data (sebanyak mungkin data) yang bisa digunakan untuk meneliti, menguraikan dan menjelaskan secara komprehensif berbagai aspek individu, kelompok, suatu program, organisasi atau peristiwa secara sistematis. Berdasarkan hasil dari penelitian ini, tayangan The Police memiliki proses yang sangat panjang yaitu Pra Produksi, Produksi, Pasca Produki yang di mana sesuai dengan standar kualitas tayangan Indonesia. Kata Kunci: Televisi, Studi Kasus, Produksi
Actions (login required)
View Item |