HASIHOLAN, ALEXANDER CHRISTIAN (2023) ANALISIS RESEPSI KHALAYAK MENGENAI KONTEN YOUTUBE FROYONION (Resepsi Tehadap Konten Podcast Berjudul PASSION ADALAH KEBOHONGAN TERBESAR ABAD 21 - ADRIANO QALBI). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (279kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (77kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (150kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (174kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (267kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (59kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (23kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This research is entitled Audience Reception Analysis of Froyonion Youtube Content. The focus of this research is how audience reception of the content "Passion is the Greatest Lie of the 21st Century - Adriano Qalbi" on the Froyonion YouTube channel. The purpose of this research is to find out the audience's reception of the content "Passion is the Greatest Lie of the 21st Century - Adriano Qalbi" on the Froyonion YouTube channel. This research uses a qualitative approach using the Reception Analysis method. The theory used in this research is Stuart Hall's Reception Theory, namely Dominant Hegemony, Negotiated and Oppositional. The research subjects consisted of three audience informants, which the three informants were YouTube Froyonion subscribers. The results of this study show that the informants perform stages in the process of forming audience perceptions so that the meaning position of each informant is formed. So that the results of the study can be seen that the position of the audience's interpretation of the message content on the podcast video tends to be dominant. The conclusion of this study shows that the majority of informants are in the Hegemony Dominant position in interpreting the message in the content and shows that few informants are in the Negotiation and Opposition positions in interpreting the message in the content. Keywords: Reception Analysis, Message Content, YouTube Penelitian ini berjudul Analisis Resepsi Khalayak Mengenai Konten Youtube Froyonion. Fokus penelitian ini adalah bagaimana resepsi audiens pada konten “Passion Adalah Kebohongan Terbesar Abad 21 - Adriano Qalbi” di chanel YouTube Froyonion. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui resepsi audiens pada konten “Passion Adalah Kebohongan Terbesar Abad 21 - Adriano Qalbi” di channel YouTube Froyonion. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan menggunakan metode Analisis Resepsi. Teori yang digunakan pada penelitian ini adalalah Teori Resepsi Stuart Hall, yaitu Dominan Hegemoni, Negotiated dan Opositional. Subyek penelitian terdiri dari tiga informan khalayak yang mana ketiga informan tersebut adalah subscriber YouTube Froyonion Hasil dari penelitian ini memperlihatkan bahwa para informan melakukan tahapan tahapan dalam proses pembentukan persepsi khalayak sehingga terbentuklah posisi pemaknaan dari masing masing informan. Sehingga hasil dari penelitian dapat terlihat bahwa posisi pemaknaan khalayak mengenai isi pesan pada video podcast tersebut cenderung dominan Kesimpulan dari penelitian ini, memperlihatkan bahwa informan mayoritas berada pada posisi Dominan Hegemoni dalam memaknai pesan dalam konten tersebut dan memperlihatkanbahwa sedikit informan yang berasa pada posisi Negosiasi dan Oposisi dalam memaknai pesan dalam konten tersebut Kata Kunci: Analisi Resepsi, Isi Pesan, YouTube
Actions (login required)
View Item |