RASYQA, NABILLA (2020) PERANCANGAN VISUAL BRAND IDENTITY DAN PROMOSI ES KOPI JELLY COJELL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
A. COVER.pdf Download (292kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
B. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
||
Text (BAB II)
C. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (627kB) |
||
Text (BAB III)
D. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
||
Text (BAB IV)
E. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (939kB) |
||
Text (BAB V)
F. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (532kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
G. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (146kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
H. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (765kB) |
Abstract
Along with the development of the era in this globalization era, it can generate many business opportunities so that market competition is getting tougher. To be able to survive in the increasingly strong market competition is not easy. A company must be able to survive this competition, namely by building a strong visual identity so that it can build a strong visual branding. A strong visual branding can be created through a logo using the illustrations created and the colors used. A strong visual characteristic of a logo can make it a strong brand image. The communicative visual form also has an important role in being able to convey messages so that they can be easily accepted by the community. The purpose of this design is to create a visual branding for the jelly coffee business so that the business has a visual identity and can compete with other competitors. Visual identity can become a brand image so that it can differentiate between similar businesses. With the visual identity of iced coffee jelly, this business can carry out maximum promotion, so that with a permanent visual identity and promotions, the public can easily recognize and remember this product. Keyword: Visual Branding, Visual Identity, Brand Image Seiring dengan berkembangnya jaman dalam era globalisasi ini dapat menghasilkan banyak peluang bisnis sehingga menjadikan persaingan pasar semakin ketat. Untuk dapat bertahan dalam persaingan pasar yang semakin lama semakin kuat tidaklah mudah. Suatu perusahaan harus dapat bertahan dalam persaingan tersebut yaitu dengan cara membangun identitas visual yang kuat sehingga dapat membangun visual branding yang juga kuat. Visual branding yang kuat dapat dibuat melalui logo dengan menggunakan ilustrasi yang dibuat dan warna yang digunakan. Karakteristik bentuk visual yang kuat terhadap logo dapat menjadikan itu sebagai brand image yang kuat. Bentuk visual yang komunikatif juga mempunyai peran penting untuk dapat menyampaikan pesan sehingga dapat diterima dengan mudah oleh masyarakat. Tujuan dari perancangan ini adalah untuk membuat sebuah visual branding pada usaha es kopi jelly sehingga usaha tersebut memiliki identitas visual dan dapat bersaing dengan pesaing lainnya. Identitas visual dapat menjadi sebuah citra merk sehingga menjadi pembeda antara usaha sejenis. Dengan adanya identitas visual pada es kopi jelly, maka usaha ini dapat melakukan promosi yang maksimal, sehingga dengan adanya identitas visual yang tetap dan promosi yang dilakukan masyarakat dapat mengenali dan mengingat produk ini dengan mudah. Keyword: Visual Branding, Identitas Visual, Citra Merk
Actions (login required)
View Item |