MUHAJIR, ACHMAD (2021) REPRESENTASI MAKNA TAGLINE “GANTI DOMPET” YANG MELEKAT PADA IKLAN DANA (KAJIAN SEMIOTIKA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (366kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (67kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (312kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (149kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (707kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (104kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (105kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (78kB) |
Abstract
In this study, the researcher conducted research on semiotic studies on one of the digital wallet advertisements in Indonesia, which we often hear about the company brand, DANA. This study aims to examine the meaning of the DANA advertisement entitled "change your wallet". In order for the research to run well, the researcher uses a constructivist paradigm and a type of qualitative research. The researcher uses a research methodology, namely semiotic studies. In this study the theory used by researchers is Charles Sender Pierce's semiotic theory The results of this research state that the research on DANA advertisements is that we, in this highly sophisticated era, must understand technology that has developed rapidly and learn to follow it. The DANA ad teaches us to move from using conventional payment methods to digital This research method is very useful for exploring the meaning of the scene in the DANA advertisement. With this method the meaning of the advertisement can be interpreted clearly so that we can interpret the meaning of the advertisement. Keywords: Meaning Representation, Advertising Tagline, Change Wallet Di dalam penelitian ini peneliti melakukan penelitian tentang kajian semiotika pada salah satu iklan dompet digital yang ada di indonesia yang sering kita dengar brand perusahaan nya yaitu DANA Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji makna iklan DANA tersebut yang berjudul “ ganti dompet” . Agar penelitian berjalan dengan baik maka dari itu peneliti menggunakan paradigma kontrukivis dan jenis penelitian kualitatif. Peneliti menggunakan metodologi penelitian yaitu kajian semiotika . Dalam penelitian ini teori yang di gunakan oleh peneliti ialah teori semiotika Charles Sender Pierce Hasil dari pennelitian ini menyatakan bahwa pada penelitian di iklan DANA ini ialah kita di zaman yang sudah serba canggih ini harus memahami teknologi yang sudah berkembang pesat dan belajar untuk mengikutinya . Pada iklan DANA tersebut mengajarkan kita agar kita berpindah dalam menggunakan metode pembayaran yang awalnya konvensional menjadi digital Metode penelitian ini sangatlah berguna untuk mengupas makna dari scene yang ada pada iklan DANA tersebut . Dengan metode ini makna dari iklan tersebut dapat temaknai dengan jelas sehingga kita dapat memaknai makna dari iklan tersebut. Kata Kunci : Representasi Makna, Tagline Iklan, Ganti Dompet
Actions (login required)
View Item |