HADIANA, MAMUR (2015) MAKNA KITA DALAM IKLAN JOKOWI-JK (Critical Discourse Analiysis Iklan “Jokowi & Jk Adalah Kita” Di Metro TV). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
COVER _ DAFTAR ISI.pdf Download (207kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
ABSTRACT.pdf Download (62kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (103kB) |
||
Text (Bab 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (320kB) |
||
Text (Bab 3)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (141kB) |
||
Text (Bab 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (326kB) |
||
Text (Bab 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (64kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA _ LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (189kB) |
Abstract
A lot lately a politician make and packed all political communication messages in such interesting to that can be accepted in the number of intense competition between one and politician who other. That is solid and intense political communication messages in conventional media-media , make many of them have started to use means of communicating through the media that unusual . One of them through advertising shaped shaped political message that simple but its own as if we are drifting in and we drifted emotionally very binding .Advertising political communication who is settle in such exciting and simple having a distinctive feature is capable of synergy message and experience by consumers , so audiences can be directly feel the truth of the message delivered through advertising jokowi political communication and jk is we, We feel that we can, together, we ' re at the indicated having the same hope had the same idea having the same having the same way in every step, work together, working together, mimipi to a common future for our country.So unique, it ' s an interesting ad political communication maknai and we ' re waiting for us, This study focused on finding a meaning stored in political communication a message , the purpose of this research is ( 1 ) to know , reviews and understand the meaning of that stored in a message advertising political communication ( 2 ) will know and understand the impact of which resulted from a message from the perspective of the political communication , this study using methods critical discourse analysis as a knife to dismantle all the hidden meaning in a message advertising teresebut political communication. Results in this study found Ideology Jokowi and Jk as a spouse capres 2014-2019 stored in a text message advertising through political communication , jokowi and jk in the text ad this political communication want to show or want to express a common level unmannerly good , the nature of , and the state of simple , meaning we kept the purpose of these couples , namely want to win sympathy and want to collaboration with the people. Keywords: Us, advertising political communication ideology, text messages, meaning, similarity. Akhir-akhir ini banyak para politikus membuat dan mengemas semua pesan komunikasi politik sedemikian menarik untuk supaya dapat diterima ditengah banyaknya persaingan yang ketat antara politikus satu dan yang lainya. Semakin padat dan ramainya pesan-pesan komunikasi politik di media-media konvensional, membuat banyak politikus kini mulai menggunakan cara- cara berkomunikasi melalui media yang tidak biasa. Salah satunya melalui iklan berbentuk pesan politik yang sederhana namun seolah-olah kita sendiri hanyut berada didalamnya, serta kita terbawa emosional yang sangat mengikat. Iklan komunikasi politik yang dikemas sedemikian menarik dan sederhana memiliki ciri khas yaitu mampu menyinergikan pesan dan pengalaman khalayak konsumen, sehingga khalayak dapat langsung merasakan kebenaran pesan yang disampaikan melalui iklan, komunikasi politik Jokowi dan JK adalah kita. dapat kita rasakan bersama pesan tersebut, pesan ini mengisyaratkan bahwasanya kita memiliki makna sama, memiliki harapan yang sama, memiliki cita-cita yang sama, memiliki semangat yang sama, memiliki arah dalam setiap langkah yang sama, berkarya bersama, bekerja bersama, mewujudkan mimipi bersama karena kita masa depan indonesia, iklan komunikasi politik ini sangat menarik untuk kita maknai dan kita bongkar. Penelitian ini berfokus pada pencarian makna kita yang tersimpan dalam pesan komunikasi politik, Tujuan penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui, mengkaji dan memahami makna kita yang tersimpan didalam pesan iklan komunikasi politik (2) mengetahui dan memahami dampak dari makna kita yang dihasilkan melalui pesan komunikasi politik tersebut, penelitian ini menggunakan metode critical discourse analysis sebagai pisau untuk membongkar semua makna kita yang tersembunyi dalam pesan iklan komunikasi politik tersebut, hasil dalam penelitian ini ditemukan Ideologi Jokowi dan Jk sebagai pasangan capres 2014-2019 yang tersimpan dalam teks melalui pesan iklan komunikasi politik, jokowi dan jk dalam teks iklan komunikasi politik ini ingin menunjukan atau ingin menyampaikan kesamaan tingkat baik prilaku, sifat, dan keadaan sederhana, makna kita tersimpan tujuan dari pasangan ini, yaitu ingin meraih simpati sekaligus ingin berkoalisi dengan rakyat. Kata kunci: kita, iklan komunikasi politik, Ideologi, pesan teks, makna, kesamaan
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-15-021 |
Call Number: | TK/52/15/097 |
NIM/NIDN Creators: | 55213110047 |
Uncontrolled Keywords: | Kita, Iklan Komunikasi Politik, Idologi, Pesan Teks, Makna, Kesamaan, CORCOM, korporate komunikasi dan komunikasi pemasaran |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 25 Sep 2015 09:57 |
Last Modified: | 23 Jun 2022 04:16 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/7247 |
Actions (login required)
View Item |