Swandoko, Heri (2015) Pengaruh Kesadaran Wajib pajak dan Pelayanan Fiskus Terhadap Kinerja Penerimaan pajak dengan kepatuhan Wajib pajak Sebagai variabel Intervening (Studi Empiris Pada Wajib Pajak Di Kantor Pelayanan pajak Jakarta Timur). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
Text (Cover)
HAL_COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text (Abstrak)
Abstrak.pdf Download (605kB) |
|
Text (Bab 1)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (Bab 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (Bab 3)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (Bab 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (Bab 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
|
Text (Bab 6)
BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (761kB) |
|
Text (Daftar Pustaka)
Hal Daftar Pustaka dan Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Tax receipts are the dominant source of state funding both for routine and development expenditures. The problem faced by Indonesia is the increase in tax revenue each year is not followed by an increase in the tax ratio as expected. Therefore, to realize the importance of assessing the variables that affect the performance of tax receipts, especially taxpayer awareness variables, service tax authorities and tax compliance. The purpose of this study is as follows: 1) Finding the empirical evidence regarding the direct effect of consciousness taxpayer and the tax authorities on the performance of service tax revenues; 2) Finding the empirical evidence on the effect of consciousness taxpayer and the tax authorities on the performance of service tax revenue through tax compliance; 3) Finding empirical evidence of a direct effect of taxpayer awareness and service tax authorities to tax compliance; 4) Finding empirical evidence of a direct influence on the performance of tax compliance tax revenue. This type of research is classified to be causative research. The population in this study is the individual taxpayer in KPP East Jakarta. The selection of the sample with proportional sampling method. Types of data used is the data subject, and data sources used are the primary data. Data collection method used is by using a questionnaire distributed to 130 respondents. The analysis used is path analysis and Sobel test. The results showed that 1) The taxpayer awareness and service tax authorities "direct and significant impact" on the performance of tax revenue; 2) Awareness of the Taxpayer and service tax authorities "do not have direct and significant effect" on the performance of tax revenue through tax compliance; 3) Awareness of the Taxpayer and service tax authorities "direct and significant impact" on tax compliance; 4) Taxpayer Compliance "direct and significant impact" on the performance of tax revenue. Keywords : Taxpayer realization, Service tax authorities, Taxpayer Compliance, Tax Receipts Performance. Penerimaan pajak merupakan sumber pembiayaan negara yang dominan baik untuk belanja rutin maupun pembangunan. Permasalahan yang dihadapi Indonesia adalah kenaikan penerimaan pajak setiap tahun tidak diikuti oleh kenaikan tax ratio sesuai dengan yang diharapkan. Oleh karena itu, disadari pentingnya mengkaji variabel-variabel yang mempengaruhi kinerja penerimaan pajak, terutama variable kesadaran wajib pajak, pelayanan fiskus dan kepatuhan wajib pajak. Tujuan penelitian ini adalah sebagai berikut : 1) Menemukan bukti empiris mengenai pengaruh langsung kesadaran Wajib Pajak dan pelayanan fiskus terhadap kinerja penerimaan pajak; 2) Menemukan bukti empiris mengenai pengaruh kesadaran Wajib Pajakdan pelayanan fiskus terhadap kinerja penerimaan pajak melalui kepatuhan Wajib Pajak; 3) Menemukan bukti empiris mengenai pengaruh langsung kesadaran Wajib Pajak dan pelayanan fiskus terhadap kepatuhan Wajib Pajak; 4) Menemukan bukti empiris mengenai pengaruh langsung kepatuhan Wajib Pajak terhadap kinerja penerimaan pajak. Jenis penelitian ini digolongkan pada penelitian yang bersifat kausatif. Populasi dalam penelitian ini adalah wajib pajak orang pribadi di KPP Jakarta Timur. Pemilihan sampel dengan metode proposional sampling. Jenis data yang digunakan adalah data subyek, dan sumber data yang digunakan adalah data primer. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah dengan menggunakan kuesioner yang dibagikan kepada 130 responden. Analisis yang digunakan adalah analisis jalur dan Uji sobel. Hasil penelitian menunjukkan, 1) Kesadaran wajib pajak dan pelayanan fiskus“berpengaruhlangsung dan signifikan” terhadap kinerja penerimaan pajak;2) Kesadaran Wajib Pajak dan pelayanan fiskus “berpengaruh tidak langsung dan signifikan”terhadap kinerja penerimaan pajak melalui kepatuhan Wajib Pajak;3) Kesadaran Wajib Pajak dan pelayanan fiskus “berpengaruh langsung dan signifikan”terhadap kepatuhan Wajib Pajak; 4) Kepatuhan Wajib Pajak “berpengaruh langsung dan signifikan” terhadap kinerja penerimaan pajak. Kata kunci : Kesadaran Wajib Pajak, Pelayanan Fiskus, Kepatuhan Wajib Pajak, Kinerja Penerimaan Pajak.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-15-022 |
Call Number: | TA/55/15/025 |
NIM/NIDN Creators: | 55512120057 |
Uncontrolled Keywords: | Taxpayer Realization, Service tax Authorities, Taxpayer Compliance, Tax Receipts Performance, PJK, akuntansi perpajakan |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 657 Accounting/Akuntansi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Akuntansi |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 21 Aug 2015 10:35 |
Last Modified: | 05 Jul 2022 02:53 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/7211 |
Actions (login required)
View Item |