NAFIS, ASYIFA LANAFILLAH (2022) IMPLEMENTASI MANAJEMEN PUBLIC RELATIONS POLRES METRO TANGERANG KOTA DALAM PENGELOLAAN MEDIA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (172kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (31kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (154kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (216kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (46kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (668kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (25kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 Daftar pustaka .pdf Restricted to Registered users only Download (92kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
10 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (524kB) |
Abstract
The purpose of this study is to determine the application of the public relations program run by the Polres Metro Tangerang Kota in media management, in this study there is a public relations management that is applied which is defined as action research, planning, implementation, evaluation, and communication contained in an organization. Researchers used a qualitative methodology with a descriptive method in this study. The data used is primary data from interviews with 2 resource persons from the public relations of Polres Metro Tangerang Kota and 1 journalist, and also uses primary data as well, namely the results of documents related to the problems studied. The results of the study started from the definition of the problem in the era of the industrial revolution 4.0, the community's need for information has no space and time limits, media management becomes a public relations program, planning is seen as public needs using central social media in providing information and collaborating with local journalists, action and communication uploading at least 5 news a day, publication of positive news on the National Police Kamtibmas and public services, contra public opinion from negative news in the community, whether it's online media or social media, public discussion of prominent news from press media stakeholders, and the evaluation carried out is by looking at the positive response from the public who have assisted in providing reports and also the mainstream media which has published news according to facts. The conclusion of the public relations program carried out by the Tangerang City Metro Police is by utilizing social media as a center in providing information because of the ease of publication and also in reaching the public, and also collaborating with journalists in the publication of activities that contain the types of information regarding the latest information related directly with the community. Keywords: Implementation, Public Relations Management, Police Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui penerapan program humas yang dijalankan dari Polres Metro Tangerang Kota dalam pengelolaan media, pada pada penelitian ini terdapat manajemen public relations yang diterapkan yang didefinisikan sebagai aksi penelitian, perencanaan, pelaksanaan, evaluasi, dan komunikasi yang terdapat pada suatu organisasi . Peneliti menggunakan metodologi kualitatif dengan metode deskriptif dalam penelitian ini. Data yang digunakan adalah data primer dari wawancara dengan 2 narasumber dari humas Polres Metro Tangerang Kota dan 1 wartawan, serta juga menggunakan data primer juga yaitu hasil dari dokumen-dokumen yang berkaitan dengan masalah yang diteliti. Hasil penelitian berawal dari definisi masalah era revolusi industri 4.0 kebutuhan masyarakat akan informasi tidak ada batas ruang dan waktu maka manajemen media menjadi suatu program humas, perencanaan dilihat kebutuhan publik memanfaatkan media sosial pusat dalam memberikan informasi dan kerja sama dengan wartawan lokal, aksi dan komunikasi mengupload minimal 5 berita dalam sehari, publikasi berita positif kamtibmas polri serta pelayanan publik, contra opini publik dari pemberitaan negatif yang ada di masyarakat mau itu media online atau media sosial, diskusi publik pemberitaan menonjol dari stakeholder media pers,dan evaluasi yang dilakukan yaitu dengan melihat respon positif dari masyarakat yang telah membantu dalam memberikan laporan dan juga media mainstream yang telah mempublikasikan berita dengan sesuai fakta. Kesimpulan dari program humas yang dilakukan Polres Metro Tangerang Kota yaitu dengan memanfaatkan media sosial sebagai pusat dalam memberikan informasi karena kemudahan publikasi dan juga dalam menjangkau masyarakat, dan juga bekerja sama dengan wartawan dalam publikasi kegiatan yaitu berisi tentang jenis-jenis informasi mengenai informasi terkini yang berkaitan langsung dengan masyarakat. Kata kunci: Implementasi, Manajemen Public Relations, Kepolisi
Actions (login required)
View Item |