ANGGRAINI, SYLVIA DWI (2021) STRATEGI MARKETING PUBLIC RELATIONS PT. NOVELL PHARMACEUTICAL LABORATORIES DALAM MENJAGA HUBUNGAN BAIK DENGAN DOKTER DAN APOTEKER. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (945kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (218kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (327kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (121kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (441kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (108kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (103kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (507kB) |
Abstract
Public Relation Marketing of PT. Novell Pharmaceutical Laboratories has given satisfaction service by someone which can be satisfy the customer. The service provides receiving complaints or problems that are being faced. A Marketing Public Relations must be responsive to find solution of the problem that faced by customer, especially Doctor and Pharmacist. Public Relation Marketing must be occupied with full ability, dexterity and patience when handle complaining be in the frm of give the service and maintain good relationship with customer. A Marketing Public Relations must be responsible from beginning until completion the service. The research study about Public Relation Marketing Strategy of PT. Novell Pharmaceutical Laboratories to Maintain Good Relationship with Doctors And Pharmacists. The research uses a qualitative research approach with a study case research method. Study case research using in-depth interview to interviewees with purpose to specific explanation and comprehend the object as study case. The aims of this research to reveal the fact, condition, phenomena and variables and circumstances that occur when the research is running and present it as it is. This reserach describes the facts and steps or programs of Marketing Public Relations. Conclution of the research is Public Relations Marketing must be able to provide convenience service and also to maintain the customer’s trust to the company by providing the best service and not giving a sense of disappointment to customers. Keywords: Strategy, Public Relations Marketing, PT. Novell Pharmaceutical Laboratories, Maintaining Good Relationships, Doctors, Pharmacists. Marketing Public Relations PT. Novell Pharmaceutical Laboratories telah memberikan kenyamanan melalui pelayanan yang diberikan kepada pelanggan secara memuaskan. Pelayanan yang diberikan termasuk menerima keluhan atau masalah yang sedang dihadapi. Seorang Marketing Public Relations harus responsif dalam mencari solusi untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pelanggannya khususnya dokter dan apoteker. Marketing Public Relations harus profesional, cekatan dan sabar saat memberikan pelayanan dan menjaga hubungan baik dengan pelanggan saat menanggapi keluhan. Seorang Marketing Public Relations juga harus bertanggung jawab dari awal sampai selesainya suatu pelayanan. Penelitian ini membahas strategi Marketing Public Relations PT. Novell Pharmaceutical Laboratories dalam menjaga hubungan baik dengan dokter dan apoteker. Penelitian ini menggunakan pendekatan penelitian kualitatif dengan metode penelitian studi kasus. Penelitian ini melakukan wawancara mendalam kepada narasumber yang bertujuan untuk menjelaskan dan memahami objek yang diteliti secara khusus sebagai studi kasus. Tujuan dari penelitian ini adalah mengungkap fakta, kondisi, fenomena, variabel dan keadaan yang terjadi saat penelitian berjalan dan menyuguhkan apa adanya. Penelitian ini menggambarkan tentang fakta dan langkah atau program yang dilakukan oleh Marketing Public Relations. Penelitian ini menyimpulkan bahwa Marketing Public Relations harus mampu memberikan kenyamanan terhadap pelayanannya dan juga mampu menjaga kepercayaan customer terhadap perusahaan dengan memberikan pelayanan terbaik dan tidak memberikan rasa kecewa terhadap customer. Kata Kunci : Strategi, Marketing Publik Relations, PT. Novell Pharmaceutical Laboratories, Menjaga Hubungan Baik, Dokter, Apoteker.
Actions (login required)
View Item |