RAHARJO, GUNAWAN (2020) UPAYA HUMAS ALLIUM TANGERANG HOTEL DALAM MEMBANGUN CITRA MELALUI AKTIVITAS PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HALAMAN COVER)
COVER.pdf Download (594kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (412kB) |
||
Text (BAB 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (538kB) |
||
Text (BAB 3)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (216kB) |
||
Text (BAB 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (576kB) |
||
Text (BAB 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (160kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (206kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (141kB) |
Abstract
The function of the Public Relations Division in a hotel is a vital function in supporting every program of the hotel. The function of the Public Relations Division is a communication funnel for hotels to communicate with the public. The Public Relations Division bridges stakeholders with hotels in the field of communication. In carrying out its function as a hotel communication mouthpiece, the Public Relations Division also has the responsibility of building a corporate image and image to create a good reputation in the eyes of the public. This research was conducted to determine the function of the Public Relations Division of Public Relations in building the image of the hotel through the management of Instagram social media. This type of research is qualitative and the nature of the research is descriptive. The method used is descriptive with a focus on a particular case to be observed and analyzed carefully to describe and summarize various existing conditions and situations. The results of this study were analyzed using data reduction techniques and data display. With data reduction techniques, researchers continue to summarize to get the main things and focus on the problem, then the data is presented in the form of a detailed and focused description. This study concludes that Instagram is a medium that can be used to help carry out the functions of Public Relations. Instagram can be used as a medium of communication and information by the Public Relations Division. With maximum use as a medium of communication and information, Instagram is very helpful for the function of the Public Relations Division in improving its image by using it as a medium of communication and information to the public. Keywords: Public Relations Functions, Image, Instagram Fungsi Divisi Public Relations dalam suatu hotel merupakan fungsi yang fital dalam mendukung setiap program dari hotel. Fungsi Divisi Public Relations merupakan corong komunikasi bagi hotel untuk berkomunikasi dengan publiknya. Divisi Public Relations menjembatani antara stakeholder dengan hotel dalam bidang komunikasi. Dalam menjalankan fungsinya sebagai corong komunikasi hotel, Divisi Public Relations juga memiliki tanggungjawab membangun citra dan image korporasi untuk menciptakan reputasi yang baik dimata publik. Penelitian yang dilakukan ini untuk mengetahui fungsi dari Divisi Public Relations Perumnas dalam membangun citra hotel melalui pengelolaan media sosial instagram. Jenis penelitian ini adalah kualitatif dan sifat penelitiannya deskriptif. Metode yang digunakan adalah deskriptif dengan terfokus terhadap suatu kasus tertentu untuk diamati dan dianalisis secara cermat untuk menggambarkan dan meringkas berbagai kondisi dan situasi yang ada. Hasil penelitian ini dianalisi dengan menggunakan teknik reduksi data dan display data. Dengan teknik reduksi data, peneliti terus merangkum untuk memperoleh hal hal yang pokok dan fokus pada permasalahan yang kemudian data disajikan dalam bentuk uraian yang detil dan fokus. Penelitian ini menyimpulkan bahwa instagram merupakan media yang dapat dimanfaatkan untuk membantu menjalankan fungsi dari Public Relations. Instagram dapat dimanfaatkan sebagai media komunikasi dan informasi oleh Divisi Public Relations. Dengan pemanfaatan yang maksimal sebagai media komunikasi dan informasi, instagram sangat membantu Fungsi Divisi Public Relations dalam meningkatkan citra dengan memanfaatkannya sebagai media komunikasi dan informasi kepada publik. Kata Kunci : Fungsi Public Relations, Citra, Instagram
Actions (login required)
View Item |