PRASETYO, FERI ADHI (2019) STRATEGI PRODUKSI PROGRAM REALITY SHOW (Studi Kasus “Janji Suci” di Trans TV). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (231kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf Download (368kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
03. LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (142kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
04. LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (287kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
05. KATA PENGANTAR.pdf Download (200kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
06. DAFTAR ISI.pdf Download (172kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
07. DAFTAR TABEL.pdf Download (160kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
08. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (161kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
09. DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (161kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (249kB) |
||
Text (BAB II)
11. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (388kB) |
||
Text (BAB III)
12. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (271kB) |
||
Text (BAB IV)
13. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (334kB) |
||
Text (BAB V)
14. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (144kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
16. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (167kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
15. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (587kB) |
Abstract
This research aims to determine the strategy that the producer has on the reality show ' Janji Suci ' in Trans TV which is used for the production process of the sacred Promise program so that you can see the role of producers in playing the strategy and how The strategy itself that produces a quality of the sacred promises program. The study used a qualitative approach with a descriptive method to illustrate the strategy that the producer had in the production process of the Holy promise. Data gathered through in-depth interviews on producers, production assistants, and the creative of the sacred ‘Janji Suci’ program in Trans TV, the object of the study is a production strategy. This research refers to the success of the program according to Morissan. It is necessary to know the program manager in estimating whether a program will be successful at the time of airing, consisting of two forms of programs that correspond to this program of the ‘Janji Suci’, Format domination and star domination. The results of research conducted by researchers found that the strategy undertaken by the producer is from the pre production process, production, post production to evaluation where everything is neatly arranged so that the strategy can run well in terms of To improve the quality of ‘Janji Suci’ programs. Keywords: strategies, producers, Janji Suci Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi yang dimiliki produser pada program reality show „JanjiSuci‟ di Trans TV yang digunakan untuk proses produksi program Janji Suci sehingga dapat melihat peran produser dalam memainkan strategi dan bagaimana strategi itu sendiri yang menghasilkan sebuah kualitas dari program Janji Suci. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif untuk menggambarkan strategi yang dimiliki produser dalam proses produksi Janji Suci. Data dikumpulkan melalui wawancara mendalam terhadap produser, production assistant, dan creative dari program Janji Suci di Trans TV, Objek dari penelitian ini adalah strategi produksi. Penelitian ini mengacu pada keberhasilan program menurut Morissan. Hal hal yang perlu di ketahui pengelola program dalam memperkirakan apakah suatu program akan berhasil pada saat ditayangkan, yang terdiri atas 2 bentuk program yang sesuai dengan program Janji Suci ini yaitu, Dominasi Format dan Dominasi Bintang. Hasil penelitian yang dilakukan peneliti menemukan bahwa strategi yang dilakukan oleh produser adalah mulai dari proses pra produksi, produksi, pasca produksi hingga evaluasi dimana semuanya diatur dengan rapi agar strategi dapat berjalan dengan baik dalam hal meningkatkan kualitas program janji suci. Kata kunci : strategi, produser, JanjiSuci
Actions (login required)
View Item |