LABIBAH, ELVIERA FAIRUZ (2021) PERILAKU KOMUNIKASI PELANGGAN LAYANAN VIDEO ON DEMAND NETFLIX PADA AKUN INSTAGRAM @NETFLIXID SEBAGAI MEDIA PEMENUHAN INFORMASI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Download (165kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB 1 Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050_compressed - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (302kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB 2 Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (659kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB 3 Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (157kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB 4 Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB 5 Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. Daftar Pustaka Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. LAMPIRAN Skripsi_Elviera Fairuz Labibah_44518010050 - Elviera Fairuz.pdf Restricted to Registered users only Download (350kB) |
Abstract
Video on demand is now much in demand by the public, especially due to the condition of a pandemic that hit Indonesia. Netflix became one of the Video on Demand services that got the highest number of customers in 2020. In addition, the development of social media as part of communication technology, Instagram provides an opportunity for Netflix to provide information, as well as establish interactions with its customers. This can display various types of customer behaviour for video on demand Netflix on the @netflixid Instagram account. This study aims to look at the communication behaviour of customers for video on demand Netflix on the @netflixid Instagram account as a medium for fulfilling information. The benefit of this research is to show the diversity of communication behaviour that humans can do on Instagram social media, as well as self-evaluation material for video on demand service providers. The theory of communication behaviour and Computer Mediated Communication(CMC) is used as the material for this research study. The research method used is descriptive qualitative with data collection techniques in the form of observations and interviews with customers of the service VOD Netflix and also followers of the @netflixid Instagram account. The results of the study are in the form of communication behaviour shown by Netflix subscribers on the @netflixid Instagram account as a medium for fulfilling information Keywords: Communication Behavior, Video on Demand, Netflix, Customer, Information Fulfillment. Layanan video on demand saat ini banyak diminati oleh masyarakat, terlebih dikarenakan kondisi pandemi yang melanda Indonesia ini. Netflix menjadi salah satu layanan Video on Demand yang mendapatkan jumlah pelanggan tertinggi pada tahun 2020. Selain itu, berkembangnya media sosial sebagai bagian dari teknologi komunikasi, Instagram memberikan kesempatan pada Netflix untuk memberikan informasi, serta menjalin interaksi dengan pelanggannya. Hal ini dapat menampilkan beragam jenis perilaku pengguna layanan video on demand Netflix pada akun Instagram @netflixid. Penelitian ini bertujuan untuk melihat perilaku komunikasi pelanggan layanan video on demand Netflix pada akun Instagram @netflixid sebagai media pemenuhan informasi. Manfaat penelitian ini untuk menunjukan keberagaman perilaku komunikasi yang dapat manusia lakukan di media sosial Instagram, serta sebagai bahan evalusasi diri untuk terhadap penyedia layanan video on demand. Teori perilaku komunikasi dan Computer Mediated Communiction (CMC) dijadikan sebagai bahan kajian penelitian ini. Metode penelitian yang digunakan ialah kualitatif deskriptif dengan teknik pengumpulan data berupa observasi dan wawancara kepada pelanggan layanan VOD Netflix dan juga pengikut akun Instagram @netflixid. Hasil penelitian berupa perilaku komunikasi yang ditunjukan oleh pelanggan Netflix pada akun Instagram @netflixid sebagai media pemenuhan informasi Kata kunci: Perilaku Komunikasi, Video on Demand, Netflix, Pelanggan, Pemenuhan Informasi.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 44518010050 |
Uncontrolled Keywords: | Perilaku Komunikasi, Video on Demand, Netflix, Pelanggan, Pemenuhan Informasi. |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi) 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Digital |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 29 May 2024 07:55 |
Last Modified: | 29 May 2024 07:55 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/53808 |
Actions (login required)
View Item |