PERMATA, SANDY (2014) SOSIAL MEDIA SEBAGAI MEDIA PROMOSI KESEHATAN (studi kasus strategi promosi rumah vaksinasi pusat melalui facebook). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
Hal Cover.pdf Download (556kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
Abstact.pdf Download (56kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (95kB) |
||
Text (Bab 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (396kB) |
||
Text (Bab 3)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (85kB) |
||
Text (Bab 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (Bab 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (71kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
Daftar.pdf Restricted to Registered users only Download (458kB) |
Abstract
Currently the Internet and social media has brought convenience for marketers to market their products and services rendered. With the principle of Low Budget High Impact, especially internet marketing through social networking increasingly favored by marketers, as a form of communication that happens in it is also very dynamic, interactive and two-way, as well as the responses given can occur anytime quickly. Vaccination homes utilize this momentum to promote health care services are presented by him that vaccination with a cheaper price than the Private Hospital. Rumah Vaksinasi doing marketing communications in order to promote vaccination services more affordable e-marketing through social media especially facebook. In connection with this study will be Analyzed regarding health promotion strategies through facebook conducted by the House of Vaccination. The analysis is conducted using qualitative research with a case study approach. This study used a new wave of promotional strategies and marketing mix and promotion mix concepts related to health promotion and internet marketing, especially in the field of education and information through social media. Data collection methods used in this research include using in-depth interviews (indeepth interview) and also non partisipant observation by means of observations of the promotional activities undertaken by the House of vaccination, especially through social media facebook. The results of the research conducted, the campaign carried out by the Rumah Vaksinasi through social media facebook using a strategy that emphasizes information and education to the community with a much higher portion than the promotion of vaccination services, Also based on the evaluation of the obtained prove that 60% of patients who come the house to house vaccination Vaccinations know of social media, it validates the use of social media in promoting vaccination house went pretty well. Keywords: Health Promotion, Internet Marketing, Social Media Saat ini internet dan sosial media telah membawa kemudahan bagi para pemasar untuk memasarkan produk dan jasa layanan yang diberikan. Dengan prinsip Low Budget High Impact, pemasaran internet khususnya melalui jejaring sosial makin digemari oleh para pemasar, karena bentuk komunikasi yang terjadi didalamnya juga amat dinamis, bersifat interaktif dan dua arah, serta respons yang diberikan dapat terjadi kapan saja secara cepat. Rumah Vaksinasi memanfaatkan momentum ini untuk mempromosikan layanan kesehatan yang dihadirkan olehnya yaitu pelayanan vaksinasi dengan harga yang lebih murah dibandingkan pada Rumah Sakit Swasta. Rumah Vaksinasi melakukan komunikasi pemasaran dalam rangka mempromosikan Layanan Vaksinasi yang lebih terjangkau melalui e-marketing khususnya sosial media facebook. Berkaitan dengan penelitian ini akan dianalisa mengenai strategi promosi kesehatan melalui facebook yang dilakukan oleh Rumah Vaksinasi. Analisis yang dilakukan menggunakan penelitian kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Dalam penelitian ini digunakan strategi promosi new wave marketing dan juga bauran promotion mix serta konsep-konsep yang berkaitan dengan pemasaran internet serta promosi kesehatan khususnya dalam bidang edukasi dan informasi melalui sosial media. Metode pengumpulan data yang dilakukan dalam penelitian ini antara lain menggunakan wawancara mendalam (indeepth interview) dan juga observasi non partisipant dengan cara melakukan pengamatan terhadap aktivitas promosi yang dilakukan oleh Rumah Vaksinasi khususnya melalui sosial media facebook. Hasil dari penelitian yang dilakukan, promosi yang dilakukan oleh Rumah Vaksinasi melalui social media facebook menggunakan strategi yang lebih mengedepankan pemberikan informasi dan edukasi kepada masyarakat dengan porsi yang lebih tinggi dibandingkan promosi layanan vaksinasi, Selain itu berdasarkan evaluasi yang didapat membuktikan bahwa 60% pasien yang datang ke Rumah Vaksinasi mengetahui Rumah Vaksinasi dari sosial media, hal ini membuktikan penggunaan sosial media dalam mempromosikan Rumah Vaksinasi berjalan cukup baik. Kata Kunci : Promosi Kesehatan, Pemasaran Internet, Social Media
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-14-008 |
Call Number: | TK/52/14/141 |
NIM/NIDN Creators: | 55212120048 |
Uncontrolled Keywords: | Promosi Kesehatan, Pemasaran Internet, Social media, CORCOM, korporate komunikasi dan komunikasi pemasaran |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 03 Feb 2015 09:25 |
Last Modified: | 27 Jun 2022 06:37 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/13708 |
Actions (login required)
View Item |