BUDIANA, HARITS YUSUF (2023) PERANCANGAN VIDEO KAMPANYE SOSIAL MANAJEMEN WAKTU DALAM MENCEGAH PROKRASTINASI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (447kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (184kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (340kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (994kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (714kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (85kB) |
Abstract
Procrastination has become a common phenomenon in the busy and complex modern life. Because during the Covid pandemic everyone stayed in a repetitive environment for a very long time, this condition exacerbated procrastination in teenagers who were doing their academics. Social campaigns are an important instrument in shaping people's views, attitudes and behavior towards critical issues related to social welfare, the environment and human rights. By carrying out social campaigns, the issues raised can be better understood and it is also easy to provide information to the target audience. Therefore the design of this social campaign video aims to spread information about time management and also procrastination, by presenting a public service advertisement video that raises awareness about the importance of time management, the authors hope that this media can have an impact on the audience. Key Word: Covid Pandemic, Social Campaign, Public Service Announcements, Time Management, Procrastination. Prokrastinasi telah menjadi fenomena umum dalam kehidupan modern yang sibuk dan kompleks. Dikarenakan pada masa pandemi covid semua orang menetap disuatu lingkungan yang repetitif dengan jangka yang sangat lama, kondisi tersebut makin memperburuk sifat prokrastinasi pada remaja yang sedang melakukan akademiknya. Kampanye Sosial merupakan sebuah instrument penting dalam membentuk pandangan, sikap, dan perilaku masyarakat terhadap isu-isu kritis yang berkaitan dengan kesejahteraan sosial, lingkungan, dan hak asasi manusia. Dengan dilakukannya kampanye sosial, isu yang diangkat bisa lebih dimengerti dan juga mudah untuk diberikan sebuah informasi kepada target audiens. Oleh sebab itu perancangan video kampanye sosial ini bertujuan menyebarkan informasi mengenai manajemen waktu dan juga prokrastinasi, dengan disajikannya video iklan layanan masyarakat yang memberikan awareness tentang pentingnya manajemen waktu, penulis berharap media tersebut bisa memberikan dampak kepada audiens. Kata Kunci : Pandemi Covid, Kampanye Sosial, Iklan Layanan Masyarakat, Manajemen Waktu, Prokrastinasi.
Actions (login required)
![]() |
View Item |