NARIMA, PUPUT ULFI (2025) STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MENGUBAH PERILAKU PEMBELIAN MELALUI INSTAGRAM @CAMILLE BEAUTY (PERIODE SEPTEMBER - DESEMBER 2021). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (758kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (438kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (369kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (278kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (898kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (259kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (648kB) |
Abstract
Camille Beauty is a start-up company engaged in beauty products. Camille Beauty was founded in 2018 with the owner, Nadya Shavira. The products of this organic mask have several variants, namely strawberry, lemon, green tea, chocolate, milk and coffee. Starting to open an online shop on Instagram since 2018. Camille became the object of research because of the increasing trend of organic masks on Instagram in 2021 during the pandemic. Instagram focuses on visual content, such as photos and videos, which are very suitable for displaying visually appealing organic face mask products. This has triggered an increase in interest in natural and organic skincare products, including organic face masks. This shows that consumers prefer products that use natural ingredients and do not contain harmful chemicals, which is an important reason to choose organic masks as the object of research. This study uses the theory of AISAS, Consumer Behavior, Graphic Design, and Copywriting as the theoretical basis. This study uses a Qualitative approach and the method used is the Descriptive method. Data were collected through online interviews through gradual questions and answers with the Camille Beauty marketing team. The results of this study show the right time to post, the use of dominant pink color triggers consumer attention and interest emotionally but also supports the information search and decision-making process according to the AISAS model. This can increase the chances of success in reaching and retaining the target audience of gen z teenage girls for the Camille Beauty brand. Keywords: Strategy; Marketing Communication; Purchasing Behavior; AISAS; Camille Beauty Camille Beauty merupakan perusahaan rintisan yang bergerak di bidang produk kecantikan. Camille Beauty berdiri sejak tahun 2018 dengan sang owner yaitu Nadya Shavira. Produk dari masker organik ini memiliki beberapa varian yaitu strawberry, lemon, green tea, coklat, susu dan kopi. Memulai membuka online shop pada instagram sejak 2018 lalu. Camille menjadi objek penelitian karena tren meningkatnya masker organik di instagram pada tahun 2021 masa pandemi instagram berfokus pada konten visual, seperti foto dan video, yang sangat cocok untuk menampilkan produk masker wajah organik yang menarik secara visual. Hal ini memicu peningkatan minat terhadap produk-produk perawatan kulit alami dan organik, termasuk masker wajah organik. Hal ini menunjukkan bahwa konsumen lebih memilih produk yang menggunakan bahan alami dan tidak mengandung bahan kimia berbahaya, yang menjadi alasan penting untuk memilih masker organik sebagai objek penelitian. Penelitian ini menggunakan teori AISAS, Perilaku Konsumen, Desain Grafis, dan Copywriting sebagai landasan teori. Penelitian ini menggunakan pendekatan Kualitatif dan metode yang digunakan adalah metode Deskriptif. Data di kumpulkan melalui wawancara secara online melalui tanya jawab secara bertahap dengan tim marketing Camille Beauty. Hasil Penelitian ini menunjukan waktu posting yang tepat, penggunaan warna pink yang dominan memicu perhatian dan minat konsumen secara emosional tetapi juga mendukung proses pencarian informasi dan pengambilan keputusan sesuai dengan model AISAS. Hal ini dapat meningkatkan peluang keberhasilan dalam menjangkau serta mempertahankan target audien gen z remaja putri untuk brand Camille Beauty. Kata Kunci: Strategi; Komunikasi Pemasaran; Perilaku Pembelian; AISAS; Camille Beauty
Actions (login required)
![]() |
View Item |