ABIMANYU, WAHYU (2024) ANALISIS STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN (STUDI KASUS EVENT MINGGUAN FITAMIN LAB STUDIOS DI ERA PANDEMI COVID-19 PERIODE 2021). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (1MB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (205kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (162kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (41kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (911kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (30kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (127kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (260kB) |
Abstract
The rise of the bicycle business world during the Covid-19 pandemic in 2020 is increasingly varied and innovating in its field. Jakarta has become a strategic point for Cyclist Pandemics for cycling and bicycle shops have begun to appear that take advantage of this Cyclist Pandemic moment, one of which is Fitamine Lab Studios. This study aims to determine the marketing communication strategy carried out by Fitamine Lab Studios. This research is qualitative in nature and the paradigm used in this study is the constructivism paradigm. Data processing is carried out using descriptive analysis which has the aim of describing a condition or situation that arises in society and then drawing conclusions as a feature or description of certain conditions. The results of the study show that the communication strategy implemented by Fitamine Lab Studios has been implemented and implemented properly according to the concepts of marketing communication strategy and Instagram social media which are very influential in carrying out marketing communication strategies. Keywords: Communication Strategy, Marketing Communication, Marketing Communication Strategy, New Media Instagram Maraknya dunia usaha sepeda pada pandemic covid-19 pada tahun 2020 semakin bervariatif dan berinovasi di bidangnya. Jakarta menjadi titik strategis para Cyclist Pandemic untuk bersepeda dan mulai bermunculan tokotoko sepeda yang memanfaatkan moment Cyclist Pandemic ini salah satunya, Fitamin Lab Studios. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi komunikasi pemasaran yang dilakukan oleh Fitamin Lab Studios. Penelitian ini bersifat kualitatif dan paradigma yang digunakan dalam penelitian ini adalah paradigma konstrukvisme. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan analisis deskripstif yang memiliki tujuan untuk menggambarkan suatu kondisi atau situasi yang timbul di masyarakat kemudian menarik kesimpulan sebagai suatu ciri atau gambaran tentang kondisi tertentu. Hasil penelitian menunjukan bahwa strategi komunikasi yang diterapkan Fitamin Lab Studios sudah dijalankan dan diterapkan dengan baik sesuai dengan konsep-konsep strategi komunikasi pemasaran dan media sosial Instagram sangat berpengaruh dalam menjalankan strategi komunikasi pemasaran. Kata kunci: Strategi Komunikasi, Komunikasi Pemasaran, Strategi Komunikasi Pemasaran, New Media Instagram
Actions (login required)
![]() |
View Item |