HARYANTI, REZA DWI (2025) PENGARUH INFLUENCER MARKETING COMMUNICATION TERHADAP MINAT BELI PRODUK SKINCARE SKINTIFIC (Survei Pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana Angkatan 2021). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (549kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (220kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (270kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (359kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (86kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (150kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (582kB) |
Abstract
The digital development has driven an industrial revolution, making online marketing a widely adopted strategy by many companies. One form of this strategy is influencer marketing communication, as implemented by the Skintific brand to promote its products. In this phenomenon, university students become the primary market segment because they are highly concerned about appearance and skin health. This study aims to measure and explain the influence of influencer marketing communication on purchase intention. The independent variable (X) in this study is influencer marketing communication, while the dependent variable (Y) is purchase intention. The theory used in this research is the AIDA theory, which consists of four stages: Attention, Interest, Desire, and Action. The research method applied is quantitative. The population consists of students from the Faculty of Communication Studies at Mercu Buana University, Class of 2021. The study involved 77 respondents, determined using the Taro Yamane formula. The sampling technique employed is purposive sampling. The data analysis techniques used include correlation tests, simple linear regression tests, coefficient of determination tests, T-tests, and F-tests, using SPSS 26 software. The research data were collected from primary sources through a distributed questionnaire. The results of this study indicate a relationship between the independent variable, influencer marketing communication, and the dependent variable, purchase intention. The T-value obtained in this study is 7.176, which is greater than the T-table value. The conclusion of this study proves that the independent variable, influencer marketing communication (X), has a significant influence on the dependent variable, purchase intention (Y). Keywords: Influencer Marketing Communication, Purchase Intention, Skincare, Skintific, University Students. Perkembangan digital mendorong revolusi industry, membuat online marketing menjadi strategi pemasaran yang banyak diterapkan perusahaan. Salah satu bentuknya adalah influencer marketing communication, seperti yang dilakukan merek Skitific untuk mempromosikan produknya. Dalam fenomena ini mahasiswa menjadi segmen pasar utama karena mereka sangat peduli pada penampilan dan Kesehatan kulit. Penelitian ini bertujuan untuk untuk mengukur dan menjelaskan pengaruh influencer marketing communication terhadap minat beli. Variabel X pada penelitian ini adalah influencer marketing communication, variabel Y pada penelitian ini adalah minat beli. Teori yang digunakan pada penelitian ini adalah teori AIDA Pendekatan ini terdiri dari empat tahap yaitu Attention (perhatian), Interest (perhatian), Desire (hasrat), Action (tindakan). Metode yang digunakan adalah kuantitatif. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah Mahasiswa Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Mercu Buana Angkatan 2021. Penelitian ini menggunakan sebanyak 77 responden, dengan menggunakan rumus Taro Yamane. Teknik sampling yang digunalan dalam penelitian ini adalah purposive sampling. Teknik Analisa data yang digunakan dalam penelitian ini adala uji korelasi, uji regresi linier sederhana, uji koefisien determinasi, uji T, dan uji F, dengan menggunakan software SPSS 26. Data penelitian ini bersumber dari data primer, diambil dengan cara menyebar kuesioner. Hasil penelitian ini menunjukka terdapat hubuungan antara variable independen yaitu influencer marketing communication terhadap variable dependen minat beli. Diperoleh nilai T pada penelitian ini sebesar T hitung 7,176 > T tabel. Kesimpulan penelitian ini membuktikan bahwa variabel influencer marketing communication (X) memiliki pengaruh yang signifikan terhadap minat beli (Y). Kata kunci: Influencer Marketing Communication, Minat Beli, Skincare, Skintific, Mahasiswa
Actions (login required)
![]() |
View Item |