RAHARJO, ILHAM TRI (2025) PERANCANGAN VISUAL BRANDING UMKM ABANG JAGO JURAGAN SATE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (361kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (486kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (265kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (108kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (64kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (346kB) |
Abstract
Brand identity in a Micro, Small and Medium Enterprise (MSME) is a crucial element that influences public perception. With the number of culinary connoisseurs increasing over time, many individuals are taking advantage of this opportunity to build businesses. This research aims to design a brand identity that is able to strengthen the shop's image in the eyes of the target audience through a logo design that represents the identity and characteristics of Abang Jago Juragan Sate. The method used in designing brand identity involves several stages of a systematic design process. The stage begins with initial research to identify the problem, followed by collecting relevant data. Next, the concept and theme of the work is developed, including making rough sketches and visual elements such as logos, colors, typography and supergraphics. After the sketch is selected, the digitization process is carried out to produce a comprehensive design, which is then implemented on various supporting media. The results of this design show that a well-designed visual identity has a significant role in shaping the target audience's positive perception of the Abang Jago Juragan Sate brand and strengthening the brand image in the market Identitas merek pada sebuah Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah (UMKM) merupakan elemen krusial yang berpengaruh terhadap persepsi masyarakat. Dengan meningkatnya jumlah penikmat kuliner dari waktu ke waktu, banyak individu memanfaatkan peluang ini untuk membangun usaha. Penelitian ini bertujuan merancang identitas merek yang mampu memperkuat citra UMKM di mata target audiens melalui desain logo yang merepresentasikan identitas dan ciri khas Abang Jago Juragan Sate. Metode yang digunakan dalam perancangan identitas merek ini melibatkan beberapa tahap proses desain yang sistematis. Tahapan dimulai dengan penelitian awal untuk mengidentifikasi permasalahan, diikuti dengan pengumpulan data yang relevan. Selanjutnya, dilakukan pengembangan konsep dan tema karya, termasuk pembuatan sketsa kasar dan elemen visual seperti logo, warna, tipografi, serta supergrafis. Setelah sketsa dipilih, proses digitalisasi dilakukan untuk menghasilkan desain yang komprehensif, yang kemudian diimplementasikan pada berbagai media pendukung. Hasil perancangan ini menunjukkan bahwa identitas visual yang dirancang dengan baik memiliki peran signifikan dalam membentuk persepsi positif target audiens terhadap merek Abang Jago Juragan Sate serta memperkuat citra merek di pasar.
Actions (login required)
![]() |
View Item |