HAERIYAH, YAYAH (2024) STRATEGI GO INTERNATIONAL ERIGO DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS DI INSTAGRAM ( Studi Kasus Erigo X Tokopedia Spring/Summer 2022 ). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (733kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (226kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (153kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (54kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (108kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (100kB) |
Abstract
Erigo's participation in New York will help increase the visibility of Indonesian fashion products and serve as a step towards strengthening the global fashion industry. This event has generated significant buzz and discussion on social media, particularly Instagram. Erigo's involvement in New York Fashion Week can be seen as a strategic move designed to tap into the behavior of Indonesian consumers, who are highly interested in foreign trends. To carry out its promotion, Erigo has adopted a digital strategy focused on Instagram. The success of its Instagram marketing strategy has demonstrated that presence and activity on social media are crucial to building brand awareness, increasing consumer engagement, and driving product sales. This research aims to examine the strategy employed by Erigo to effectively communicate its message and build brand awareness back in Indonesia. The study uses a qualitative case study method, with data collection through observation, interviews, and documentation. The Message Logic Theory and Marketing Mix (IMC) framework are applied to understand how structured messaging, whether expressive, conventional, or rhetorical, can leverage Instagram as a primary platform for enhancing brand awareness. Keywords: Message Strategy, IMC, Instagram, Brand Awareness Keikutsertaan Erigo di New York akan membuat produk fashion Indonesia bisa semakin dikenal dan menjadi langkah dalam memperkuat industri fesyen dunia. Kegiatan event ini menjadi ramai dan diperbincangkan di sosial media instagram. New York Fashion Week yang diikuti oleh Erigo bisa dilihat sebagai langkah strategis yang sengaja dilakukan untuk memanfaatkan perilaku konsumen Indonesia yang memiliki ketertarikan besar terhadap hal-hal yang berbau luar negeri. Untuk menjalankan promosinya Erigo menggunakan strategi digital dengan situs Instagram. Kesuksesan strategi pemasaran di Instagram telah membuktikan bahwa kehadiran dan aktifitas di media sosial menjadi kunci penting dalam membangun brand awareness, meningkatkan engagement dengan konsumen, dan meningkatkan penjualan produk. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi yang diterapkan oleh Erigo bagaimana pesan tersampaikan agar bisa membangun awareness sampai ke Indonesia. Dalam penelitian ini menggunakan Metode study kasus kualitatif dengan pengambilan data observasi, wawancara, dan dokumentasi. Teori Logika Pesan dan bauran marketing Mix (IMC) Menerapkan Teori Logika Pesan dalam kerangka IMC di Instagram memungkinkan merek untuk menyusun pesan yang lebih terstruktur dan sesuai dengan audiensnya. Baik melalui logika ekspresif, konvensional, atau retoris, brand dapat memanfaatkan Instagram sebagai salah satu platform utama dalam membangun brand awareness. Kata Kunci: Strategi Pesan, IMC, Instagram, Brand Awareness
Actions (login required)
View Item |