SUCI, ANGGUN SEKAR (2024) PERENCANAAN STRATEGIC PROMOSI "UMKM CHICKEN PIPPOP'S " MELALUI INSTAGRAM UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (558kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (442kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
||
Text (BAB VI)
07 BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (137kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (84kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (683kB) |
Abstract
ABSTRACT One of the MSMEs operating in this business is "Chicken Pippop's". "Chicken Pippop's" was founded by Palupi, a housewife, in 2017. Currently, Chicken Pippop's has six outlets. The challenge faced by "Chicken Pippop's" MSMEs is suboptimal marketing activities. Therefore, the author in this mentorship program conducted branding, one of which is through a brand activation strategy using experiential marketing and social media activation. The activities carried out in this mentorship include increasing brand awareness through strategy. The implementation technique focuses on brand activation and strengthening brand identity by determining what we want to do to increase brand awareness. The strategy development process must involve brainstorming with partners and teams to mature the strategies we design. The implementation methods used in this mentorship include observation, interviews, discussions, consultations, and practice. The results of the content creation activities show several successes in increasing brand awareness, namely in experiential marketing. Therefore, with the existence of creative experiential marketing, it can help to increase Chicken Pippop's brand awareness. ABSTRAK Salah satu UMKM yang bergerak di bisnis ini adalah “Chicken Pippop’s”. “Chicken Pippop’s” didirikan oleh Palupi, seorang ibu rumah tangga, pada tahun 2017. Saat ini Chicken Pippop’s memiliki enam gerai. Kendala yang terjadi pada “UMKM Chicken Pippop’s” adalah aktivitas pemasaran yang tidak optimal, karena itu penulis dalam program pendampingan ini melakukan branding, salah satunya dengan strategi brand activation melalui kegiatan experiental marketing dan social media activation. Hal yang dilakukan dalam pendampingan ini yaitu meningkatkan brand awareness melalui strategi. Teknik pelaksanaan berfokus pada brand activation, dan memperkuat brand identity dengan menentukan apa saja yang ingin kita jalankan untuk meningkatkan brand awareness. Proses pembuatan strategi kita harus braintroming dengan mitra dan tim agar lebih matang untuk melakukan strategi yang kita rancang. Tata cara pelaksanaan yang dipakai pada pendampingan ini yaitu observasi, wawancara, diskusi, konsultasi dan praktek. Dari hasil dari kegiatan pembuatan konten terdapat beberapa keberhasilan untuk meningkatkan brand awareness yaitu, pada experiental marketing, oleh karena itu, dengan adanya experiental marketing yang kreatif dapat membantu untuk meningkatkan brand awareness Chicken Pippop’s
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PKP. 24 052 |
NIM/NIDN Creators: | 44320010004 |
Uncontrolled Keywords: | UMKM, Brand Awareness, Brand Activation, Experiental Marketing, Chicken Pippop’s” |
Subjects: | 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 741 Drawing and Drawings/Gambar dan Seni Menggambar > 741.6 Graphic Design, Illustration Drawings/Teknik Menggambar Desain Grafis, Teknik Menggambar Ilustrasi > 741.67 Advertisement and Posters/Iklan dan Poster 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 794 Indoor Games of Skill/Permainan Ketangkasan dalam Ruangan > 794.1 Chess/Catur > 794.12 Strategy and Tactics/Strategi |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran |
Depositing User: | AFIFAH SALMA RAMADINA |
Date Deposited: | 25 Sep 2024 01:16 |
Last Modified: | 25 Sep 2024 01:16 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/91755 |
Actions (login required)
View Item |