VARIZKI, JHODY (2024) PERANCANGAN KEMASAN PADA PRODUK MAKANAN "DONAT KENTANG KOE". S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (297kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (28kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (94kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (371kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (100kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (713kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (69kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (47kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
Abstract
Packaging design is an aspect of product marketing that plays a central role in attracting consumers' attention, building brand image, and influencing the consumer experience. This study explains the importance of visual and functional aspects in packaging design, considering elements such as color, shape and product information. Effective packaging design not only creates visual appeal, but also conveys product value and makes it easier for consumers to use and recognize the brand. Therefore, designers must integrate these elements thoroughly to create packaging that is not only aesthetically appealing, but also functions optimally in a dynamic market environment. The research outlines key concepts in packaging design and details how visual, functional, and sustainable aspects intertwin to create successful and competitive packaging. Keywords : Donuts, Soft, Cheerful, Modern style Desain kemasan merupakan aspek dalam pemasaran produk yang memainkan peran sentral dalam menarik perhatian konsumen, membangun citra merek, dan mempengaruhi pengalaman konsumen. Penelitian ini menjelaskan pentingnya aspek visual dan fungsional dalam desain kemasan, mempertimbangkan elemen-elemen seperti warna, bentuk dan informasi produk. Desain kemasan yang efektif tidak hanya menciptakan daya tarik visual, tetapi juga menyampaikan nilai produk dan memudahkan konsumen dalam penggunaan dan pengenalan merek. Oleh karena itu, desainer harus mengintegrasikan elemen-elemen ini secara menyeluruh untuk menciptakan kemasan yang tidak hanya estetis menarik, tetapi juga berfungsi optimal dalam lingkungan pasar yang dinamis. Penelitian ini menguraikan konsep-konsep kunci dalam desain kemasan dan merinci bagaimana aspek visual, fungsional, dan berkelanjutan saling terkait untuk menciptakan kemasan yang sukses dan berdaya saing. Keywords : Donat, Lembut, Keceriaan, Gaya modern.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DKV. 24 039 |
Call Number: | SDSK/23/24/020 |
NIM/NIDN Creators: | 42319010018 |
Uncontrolled Keywords: | Donat, Lembut, Keceriaan, Gaya modern. |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 640 Home Economic and Family Living Management/Kesejahteraan Rumah Tangga dan Manajemen Kehidupan Keluarga > 641 Food and Drink/Makanan dan Minuman > 641.3 Food/Makanan 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 730 Plastic Arts and Sculpture/Seni Plastik dan Seni Patung > 739 Art Metalwork/Seni Logam, Kerajinan Logam > 739.4 Iron Art Works/Seni Logam Besi > 739.48 Products/Produk 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 745 Decorative Arts/Seni Dekorasi > 745.2 Industrial Design/Desain Industri |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | khalimah |
Date Deposited: | 31 Aug 2024 04:41 |
Last Modified: | 31 Aug 2024 04:41 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/90965 |
Actions (login required)
View Item |