NURSANAH, NURSANAH (2024) ANALISIS RESEPSI KONTEN MEMASAK PADA AKUN TIKTOK @RESEP_INSPIRASI_DEBM PADA TAHUN 2023. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (521kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (149kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (241kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (243kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (200kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (340kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (180kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (285kB) |
Abstract
This TikTok application is an application that can also view short videos with various expressions from each creator. However, many people use the TikTok application to create videos highlighting user creativity. There is a lot of new and extensive education obtained. This research focuses on how the audience receives the three "Debm diet menus, Vira recipe content, and simple 1 tool recipe content" on the TikTok account @resep_inspirasi_debm using the reception analysis method and how the audience responds to the three Debm content three "Debm diet menus, content vira recipes, and simple 1 tool recipe content” on the TikTok account @resep_inspirasi_debm. This research is a reception analysis study using qualitative research methods and using new media communication theory. The subjects in this research are audiences who follow or know the TikTok account @resep_inspirasi_Debm, namely generation Z. Data collection was carried out through interviews. The results of this research were that 3 informants were in dominant hegemonic positions, 2 were in opposition positions, and there were no informants in negotiating positions. This shows that the TikTok content @resep_inspirasi_debm received dominant meaning and the audience fully accepted the 3 debm contents "Debm Diet Menu", "Vira Recipe Content", "Simple 1 Tool Content" contained in the TikTok account @resep_inspirasi_debm. Keywords: Reception Analysis, Social Media, TikTok, @Resep_Inspirasi_Debm Aplikasi tiktok ini merupakan aplikasi yang juga bisa melihat video-video pendek dengan berbagai ekspresi masing-masing pembuatnya. Namun Sebagian banyak orang menggunakan aplikasi TikTok untuk membuat video debfab kreatifitas pengguna. Banyaknya edukasi baru dan luas yang didapatkan. Penelitian ini difokuskan bagaimana bagaimana khalayak menerima mengenai tiga “Menu diet debm, konten resep vira, dan konten resep simple 1 alat” pada akun TikTok @resep_inspirasi_debm menggunakan metode analisis resepsi serta bagaimana tanggapan para audiens pada tiga konten debm tiga “Menu diet debm, konten resep vira, dan konten resep simple 1 alat” pada akun TikTok @resep_inspirasi_debm. Penelitian ini merupakan kajian analisis resepsi dengan menggunakan metode penelitian kualitatif dan menggunakan teori komunikasi media baru. Subjek dalam penelitian ini merupakan khalayak yang memfollow atau mengetahui akun TikTok @resep_inspirasi_Debm yaitu generasi Z. Pengumpulan data dilakukan melalui wawancara. Hasil dari penelitian ini yaitu 3 informan berada di posisi hegemoni dominan, 2 posisi oposisi, dan tidak ada informan di posisi negosiasi. Hal ini menunjukkan bahwa konten TikTok @resep_inspirasi_debm mendapat pemaknaan dominan dan khalayak menerima secara penuh 3 konten debm “Menu Diet Debm”, “Konten Resep Vira”, “Konten Simple 1 Alat” yang terdapat pada akun TikTok @resep_inspirasi_debm. Kata Kunci : Analisis Resepsi, Sosial Media, TikTok, @Resep_Inspirasi_Debm
Actions (login required)
View Item |