STRATEGI KOMUNIKASI AKUN @COV.IDSTORE DALAM MEMBANGUN RELASI DI MEDIA SOSIAL

ANDINI, INTAN (2024) STRATEGI KOMUNIKASI AKUN @COV.IDSTORE DALAM MEMBANGUN RELASI DI MEDIA SOSIAL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (468kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (34kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (181kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (263kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (143kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (759kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (121kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (69kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (467kB)

Abstract

Communication strategy is an initial foundation where in build up to maintaining an existence in online business, and also to achieve a goal in a business, communication is needed so that in the consumer himself appears or grows a sense of communication so that in the consumer himself appears or grows a sense of interest so that a sense of trust in a product or service that is interest so that there is a sense of trust in a product or service offered. The purpose of this research is to find out the Communication Strategy of the @cov.idstore account in Building its Relationships on Social Media. To support this research, there are 6 (six) previous studies with relevant topics. The concepts and theories supporting this research are Communication, Instagram, New Media, Social Media, Communication Strategy, Building Relationships Through Social Media. This research uses the Constructivist Paradigm, with a qualitative approach through qualitative descriptive methods. The research subjects consisted of 5 informants. Data collection techniques include primary data which includes interviews & observations and secondary data includes literature & documentation studies. The data analysis techniques used are data reduction, data presentation and drawing conclusions. For data validity checking techniques using triangulation of techniques and sources. The results showed that Covid Store has implemented existing Communication Strategies such as starting from planning and resolving obstacles in communication and has carried out activities to support building relationships on social media. These strategies include the use of relevant and interesting content, active interaction with followers, and providing quick responses to questions and input from users. In addition, the @cov.idstore account also uses promotions, and collaboration as part of their communication strategy to increase follower engagement and expand the reach of their messages. The practical implication of this research is the importance of consistency, relevance, and interactivity in social media communication strategies to achieve the goal of building successful relationships. Keywords : Communication Strategy, interaction, Relationship Building, Social Media. Strategi komunikasi merupakan sebuah pondasi awal dimana dalam membangun hingga mempertahankan suatu eksistensi dalam berbisnis online, dan juga untuk mencapai suatu tujuan dalam suatu bisnis diperlukan yang namanya komunikasi agar didalam diri konsumen sendiri muncul atau tumbuhnya rasa minat sehingga timbuh rasa kepercayaan terhadap suatu produk ataupun jasa yang ditawarkan. Tujuan dari dilakukannya penelitian ini adalah untuk mengetahui Strategi Komunikasi akun @cov.idstore dalam Membangun Relasi nya di Media Sosial. Untuk menunjang penelitian ini, terdapat 6 (enam) penelitian terdahulu dengan topik relevan. Konsep dan teori pendukung penelitian ini yaitu Komunikasi, Instagram, Media Baru, Media Sosial, Strategi Komunikasi, Membangun Relasi Melalui Media Sosial. Penelitian ini menggunakan Paradigma Konstruktivis, dengan pendekatan kualitatif melalui metode deskriptif kualitatif. Adapun subjek penelitian yang terdiri dari 5 informan. Teknik pengumpulan data meliputi data primer yang meliputi wawancara & observasi dan data sekunder sendiri meliputi studi literatur & dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan adalah reduksi data, penyajian data dan menarik kesimpulan. Untuk teknik pemeriksaan keabsahan data menggunakan triangulasi teknik dan sumber. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Covid Store sudah menerapkan Strategi Komunikasi yang ada seperti mulai dari perencanaan dan menyelesaikan hambatan dalam komunikasi serta sudah menjalankan aktivitas sebagai pendukung dari membangun relasi di media sosial. Strategi-strategi ini mencakup penggunaan konten yang relevan dan menarik, interaksi aktif dengan pengikut, serta pemberian respons cepat terhadap pertanyaan dan masukan dari pengguna. Selain itu, akun @cov.idstore juga menggunakan promosi, dan kolaborasi sebagai bagian dari strategi komunikasi mereka untuk meningkatkan keterlibatan pengikut dan memperluas jangkauan pesan mereka. Implikasi praktis dari penelitian ini adalah pentingnya konsistensi, relevansi, dan interaktivitas dalam strategi komunikasi media sosial untuk mencapai tujuan membangun relasi yang sukses. Kata Kunci : Strategi Komunikasi, Interaksi, Membangun Relasi, Media Sosial

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 24 120
Call Number: SK/42/24/062
NIM/NIDN Creators: 44220010160
Uncontrolled Keywords: Strategi Komunikasi, Interaksi, Membangun Relasi, Media Sosial
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.3 Social Interactions within Groups/Interaksi Sosial dalam Kelompok
700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 794 Indoor Games of Skill/Permainan Ketangkasan dalam Ruangan > 794.1 Chess/Catur > 794.12 Strategy and Tactics/Strategi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 28 Jun 2024 03:38
Last Modified: 28 Jun 2024 03:38
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/89249

Actions (login required)

View Item View Item