SINURAT, JERICHO (2024) PERANCANGAN FILM PENDEK TENTANG PROKRASTINASI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (362kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (143kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (114kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (229kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (173kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (618kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (102kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (444kB) |
Abstract
This short film can be an effective solution to overcome the problem of game addiction in adolescents, especially college students. This research aims to design a short film as an educational media that can provide understanding to late adolescents aged 18-24 years about the dangers of procrastination or procrastination habits. The methods used in this research are observation, interview, and literature study. The results of this study show that procrastination is a problem that often occurs in students and can have a negative impact on mental health and lectures. Therefore, an effective educational media is needed to overcome this problem. The resulting short film design raises the theme of students who have a habit of procrastinating and are negatively affected by mental health and lectures. The story of this film follows the life of a teenager who procrastinates or postpones his duties and obligations as a student, until he does not realize that he has done the wrong thing by avoiding what he should do. The pilot test results showed that this short film succeeded in providing a better understanding of procrastination in college students. It is expected that this short film can be an effective educational media to overcome the problem of procrastination in late adolescents aged 18-24 years. Keywords: Short film, education, procrastination, college students Film pendek ini dapat menjadi solusi yang cukup efektif untuk mengatasi masalah kecanduan game pada remaja khususnya mahasiswa. Penelitian ini bertujuan untuk merancang film pendek sebagai media edukasi yang dapat memberikan pemahaman kepada remaja akhir usia 18-24 tahun tentang bahayanya prokrastinasi atau kebiasaan menunda-nunda. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah observasi, wawancara, dan studi pustaka. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa prokrastinasi merupakan masalah yang sering terjadi pada mahasiswa dan dapat berdampak negative kepada mental kesehatan dan perkuliahan. Oleh karena itu, dibutuhkan media edukasi yang efektif untuk mengatasi masalah ini. Rancangan film pendek yang dihasilkan mengangkat tema tentang mahasiswa yang mempunyai kebiasaan menunda-nunda dan terkena dampak negatif pada Mental kesehatan dan perkuliahannya. Cerita film ini mengikuti kehidupan remaja yang melakukan prokrastinasi atau menunda-nunda tugas dan kewajibanya sebagai mahasiswa, sampai tidak sadar kalau dia sudah melakukan hal yang salah dengan menghindari apa yang seharusnya ia kerjakan. Hasil uji coba menunjukkan bahwa film pendek ini berhasil memberikan pemahaman yang lebih baik tentang prokrastinasi pada mahasiswa. Diharapkan film pendek ini dapat menjadi media edukasi yang efektif untuk mengatasi masalah prokrastinasi pada remaja akhir usia 18-24 tahun. Kata Kunci: Film pendek, edukasi, prokrastinasi, mahasiswa
Actions (login required)
View Item |