APRIANI, SILVA DWI (2024) HUBUNGAN ANTARA SELF ESTEEM DAN PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM PADA PELAJAR USIA REMAJA AWAL DI SMPN XYZ JAKARTA BARAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (388kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (88kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (160kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (207kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (171kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (247kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (87kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (149kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (498kB) |
Abstract
The purpose of this study was to determine the relationship between self-esteem and the use of social media Instagram in early teenage students at SMPN XYZ West Jakarta. The data was taken from a sample of 105 early teens who used Instagram social media, both male and female. The criteria for early adolescence in this study were from 11 years old to 15 years old. The measuring instrument used in this research is self-esteem which consists of 21 items and the use of social media Instagram consists of 21 items. The technique used to take the sample is the accidental sampling technique. Analysis technique to test the hypothesis using the person correlation technique. The results show that there is a significant negative relationship between self-esteem and the use of Instagram social media with a value of r = - 0.227; p = 0.020. Suggestions from this study are that future researchers can choose more specific subjects and more. Keywords: Self Esteem, Use of Instagram Social Media Tujuan dari penelitian ini yaitu untuk mengetahui hubungan antara self esteem dan penggunaan media sosial Instagram pada pelajar usia remaja awal di SMPN XYZ Jakarta Barat. Data diambil dari sampel sebanyak 105 remaja awal yang menggunakan media sosial Instagram baik laki-laki maupun perempuan, Adapun kriteria usia remaja awal dalam penelitian ini yaitu mulai dari usia 11 tahun hingga 15 tahun. Alat ukur yang digunakan dalam penelitian ini adalah self esteem yang terdiri dari 21 item dan peneggunaan media sosial Instagram terdiri dari 21 item. Teknik yang digunakan untuk mengambil sampel yaitu teknik accidental sampling. Teknik Analisa untuk menguji hipotesa menggunakan teknik korelasi person. Hasil menunjukkan bahwa terdapat hubungan negatif yang signifikan antara self esteem dan Penggunaan Media Sosial Instagram dengan nilai r = - 0,227 ; p = 0,020. Saran dari penelitian ini yaitu peneliti selanjutnya agar dapat memilih subjek lebih spesifik dan lebih banyak lagi. Kata kunci : Self Esteem, Penggunaan Media Sosial Instagram
Actions (login required)
View Item |