ALIM, SYAIFUL (2024) ANALISA AKTIVASI PRODUK BARU BERBASIS WEBSITE STUDI KASUS PERUSAHAAN RITEL PT. XYZ. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (296kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (116kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (157kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (179kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (168kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (571kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (144kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (118kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (685kB) |
Abstract
This research aims to analyze the use of websites for new product activation in the retail company PT. XYZ. So it can handle administrative problems that slow down the new product activation process. This process is currently carried out manually using Microsoft Excel and printing documents, causing significant delays in new product sales and impacting the company's revenue. In an effort to speed up this process, a website-based application with Decision Support Requirements (DSS) was developed, which can speed up the activation process. Through the use of website-based applications, the administration process becomes more timeeffective and efficient in terms of paper, ink costs and approval times. Apart from that, product checks can be done more quickly, including if a problem occurs. Furthermore, product reports can also be displayed and downloaded easily, so they can influence the company's strategic decisions regarding the technical acceptance of new products in the future. Another benefit is that you don't need a physical place to store files, because the data is in digital form which is stored in a database. Websites can also be flexibly developed according to user needs. The opportunity for companies to develop systems that are adaptive to competitive businesses, with the emergence of many other retail brands. Keywords: website-based new product activationl, manual vs digital administration, use of decision support requirements Penelitian ini bertujuan untuk menganalisa penggunaan website untuk aktivasi produk baru diperusahaan ritel PT. XYZ. Sehingga bisa menangani masalah administrasi yang memperlambat proses aktivasi produk baru. Proses tersebut saat ini dilakukan secara manual dengan menggunakan Microsoft Excel dan pencetakan dokumen, sehingga menyebabkan penundaan signifikan dalam penjualan produk baru dan pengaruh juga ke pendaptan perusahaan. Dalam usaha mempercepat proses ini, dikembangkan sebuah aplikasi berbasis website dengan Syarat Penunjang Keputusan ( SPK ), yang bisa mempercepat proses aktivasi. Melalui penggunaan aplikasi berbasis website, proses administrasi menjadi lebih efekif secara waktu dan efisiensi terhadap biaya kertas, tinta, dan waktu persetujuan. Selain itu, pengecekan produk bisa dilakukan lebih cepat, termasuk jika ada masalah terjadi. Selanjutnya laporan produk juga dapat ditampilkan dan didownload dengan mudah, sehingga bisa mempengaruhi keputusan strategis perusahaan terkait teknis penerimaan produk baru kedepanya. Manfaat lainya, tidak membutuhkan tempat fisik untuk penyimpanan berkas, karena data dalam bentuk digital yang disimpan ke dalam database. Website juga bisa fleksible dikembangkan sesuai kebutuhan user. Kesempatan perusahaan untuk mengembangkan sistem yang adaptif terhadap bisnis yang kompetitif, dengan banyak bermunculnya ritelritel lain. Kata Kunci : aktivasi produk baru berbasis website, administrasi manual vs digital, penggunaan syarat penunjang keputusan
Actions (login required)
View Item |