PUTRI, DEA DAMARA (2023) PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @tangsel.life SEBAGAI MEDIA INFORMASI MASYARAKAT TANGERANG SELATAN (Studi Deskriptif Kualitatif Periode Oktober-Desember 2022). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (387kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (73kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (168kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (417kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (109kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (21kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (66kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (139kB) |
Abstract
The development of Information and Communication Technology has caused the number of internet users to increase, including in Indonesia. Apart from Facebook and Twitter, the media that is very popular and growing quickly is Instagram. This research aims to find out how Instagram social media is managed, especially the user or account @tangsel.life as an information medium for the people of South Tangerang. This research uses the concept of new media theory developed by Pierre Levy. This research uses a qualitative approach with a descriptive type. The subjects of this research are Instagram Social Media Managers @tangsel.life, namely the @tangsel.life community. The informants in this research were 5 people, of which 3 were from the internal community @tangsel.life and 2 were active Instagram followers @tangsel.life. Data collection in this research was obtained through in-depth library interviews and studying reference books related to the research problem. From the results of this research, it was found that the @tangsel.life community manages the social media Instagram @tangsel.life as an information medium for the people of South Tangerang to make it easier for the public to receive information about the city of South Tangerang. Keywords: Social Media, Instagram, Information Perkembangan Teknologi Informasi dan Komunikasi membuat jumlah pengguna internet semakin meningkat, termasuk di Indonesia. Selain Facebook dan Twitter, media yang sangat popular dan tumbuh dengan cepat adalah Instagram. Penelitian ini bertujuan mengetahui bagaimana pengelolaan media sosial Instagram khususnya pada user atau account @tangsel.life sebagai media informasi masyarakat Tangerang Selatan. Penelitian ini menggunakan konsep teori media baru yang dikembangankan oleh Pierre Levy. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan tipe deskriptif. Subjek pada penelitian ini adalah Pengelola Media Sosial Instrgam @tangsel.life yaitu komunitas @tangsel.life. Informan pada penelitian ini berjumlah 5 orang yang dimana diantaranya 3 dari internal komunitas @tangsel.life dan 2 dari followers aktif instagram @tangsel.life. Pengumpulan data dalam penelitian ini diperoleh melalui wawancara mendalam syudi kepustakaan dan mempelajari buku-buku refrensi yang berkaitan dengan permasalahan penelitian. Dari hasil penelitian ini diperoleh hasil bahwa komunitas @tangsel.life mengelola media sosial Instagram @tangsel.life sebagai media informasi masyarakat Tangerang Selatan untuk memudahkan masyarakat dalam menerima informasi tentang kota Tangerang Selatan. Kata Kunci : Media Sosial, Instagram, Informasi
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 23 199 |
NIM/NIDN Creators: | 44218110078 |
Uncontrolled Keywords: | Media Sosial, Instagram, Informasi |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | CALVIN PRASETYO |
Date Deposited: | 10 Nov 2023 02:38 |
Last Modified: | 10 Nov 2023 02:38 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/84097 |
Actions (login required)
View Item |