EUFRASIA, ANGELINA PUTRI (2023) STRATEGI PRODUKSI KONTEN REELS INSTAGRAM @_temanmanis. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (428kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (168kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (278kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (663kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (400kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (169kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (185kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (300kB) |
Abstract
To attract customers, businesses must produce interesting content to get attention. There are many things businesses can do to create interesting content. Of course, by using the strategies that have been designed in order to achieve the desired goals. The purpose of this research is to find out @_temanmanis' strategy in producing reels content on the @_temanmanis Instagram page which includes pre-production, production and post-production stages. The theory used in this research is production management strategy theory according to George R. Terry by using post positivism paradigm and descriptive qualitative approach method. The focus of this research is how @temanmanis Strategy in Producing Reels Content on the @_temanmanis Instagram Page which includes Pre-Production, Production and Post-Production Stages. The results of this study are that @temanmanis in producing reels content on his Instagram page uses a production management strategy with the POAC approach. 1). Planning, namely creating a vision and mission and also determining concepts, 2) Organazing, namely preparing tools and equipment and dividing tasks, 3) Actuating, namely carrying out the production process and also editing videos, 4) Controlling, namely determining hours of uploading content and monitoring the number of viewers of published content. Keywords: Strategy, Reels Content, New Media, Instagram Untuk menarik pelanggan, pelaku bisnis harus memproduksi konten yang menarik agar mendapatkan perhatian. Terdapat banyak hal yang dapat dilakukan bagi pelaku usaha untuk membuat konten yang menarik. Tentunya dengan menggunakan strategi – straegi yang sudah dirancang agar dapat mencapai tujuan yang diingkan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi @_temanmanis dalam memproduksi konten reels di laman Instagram @_temanmanis yang meliputi tahap-tahap pra-produksi, produksi dan pasca produksi. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori strategi manajemen produksi menurut George R. Terry dengan menggunakan paradigma post positivisme dan metode pendekatan kualitatif deskriptif. Fokus penelitian ini adalah bagaimana Strategi @_temanmanis dalam Memproduksi Konten Reels di Laman Instagram @_temanmanis yang Meliputi Tahap-Tahap Pra-Produksi, Produksi dan Pasca Produksi. Hasil penelitian pada penelitian ini adalah @_temanmanis dalam memproduksi konten reels pada laman Instagramnya menggunakan strategi manajemen produksi dengan pendekatan POAC. 1). Planning, yaitu membuat visi misi dan juga menentukan konsep, 2) Organazing, yaitu mempersiapkan alat dan perlengkapan serta pembagian tugas, 3) Actuating, yaitu melakukan proses produksi dan juga editing video, 4) Controlling, yaitu menentukan jam upload konten dan pengawasan jumlah viewers terhadap konten yang telah di publikasi. Kata Kunci: Strategi, Konten Reels, Media Baru, Instagram
Actions (login required)
View Item |