JUHAERYANSAH, YEFRI TIO (2023) EFEKTIVITAS MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @NARASI.TV SEBAGAI MEDIA INFORMASI BAGI GENERASI MILLENIAL (Survey Pada Mahasiswa Digital Communication Universitas Mercu Buana). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (600kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (276kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (410kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (396kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (542kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (865kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (152kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (542kB) |
Abstract
This research is entitled The Effectiveness of Instagram @Narasi.Tv Social Media as an Information Media for Millennials (Survey of Digital Communication Students at Mercu Buana University). One of the contents that drives the millennial movement is content that provides information about the millennial generation. Realizing the presence of the internet is unstoppable, mass media managers adapt by utilizing the internet as a medium for presenting news. The theory used in this study is a theory with statistical tests. This research method uses a survey method, a positivism research paradigm, with a descriptive research type and a quantitative approach aimed at explaining, summarizing various conditions regarding the problem being studied by the researcher. The data used in this study amounted to 97 respondents who were digital communication students, the sampling technique used was purposive sampling technique. The data analysis technique used is descriptive analysis. The results of this study with each dimension of understanding, pleasure, changing attitudes, producing better social relations, and producing concrete actions show effective results that researchers measure using a Likert Summating Rating. Keywords: Quantitative, Media Effectiveness, Information, Social Media. Penelitian ini berjudul Efektivitas Media Sosial Instagram @Narasi.Tv Sebagai Media Informasi Bagi Generasi Millenial (Survey Pada Mahasiswa Digital Communication Universitas Mercu Buana). Salah satu konten yang mendorong gerakan millennial yaitu tentang konten-konten memberikan seputar informasiinformasi bagi generasi millenial menyadari kehadiran internet yang tidak dapat dibendung lagi, pengelola media massa beradaptasi dengan memanfaatkan internet sebagai medium penyajian berita. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori dengan uji statistik. Metode penelitian ini menggunakan metode survey, paradigma penelitian positivisme, dengan tipe penelitian deskriptif dan pendekatan kuantitatif bertujuan untuk menjelaskan, meringkaskan berbagai kondisi, mengenai masalah yang sedang di teliti oleh peneliti. Data yang digunakan dalam penelitian ini berjumlah 98 responden yang merupakan mahasiswa digital communication, teknik penarikan sampel menggunakan teknik Purposive Sampling. Teknik analisis data yang digunakan adalah dengan analisis deskriptif. Hasil dari penelitian ini dengan masing – masing dimensi dimensi pengertian, kesenangan, perubahan sikap, menghasilkan hubungan sosial yang lebih baik, dan menghasilkan tindakan nyata menunjukan hasil efektif yang peneliti ukur dengan menggunakan Likert Summating Rating. Kata Kunci : Kuantitatif, Efektivitas Media, Informasi, Media Sosial.
Actions (login required)
View Item |