VERDAYANI, PINKY VIDIA (2023) GAMBARAN PERILAKU KONSUMTIF PENGGUNA E COMMERCE PADA DEWASA AWAL DI JAKARTA BARAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (440kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (25kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (94kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (108kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (30kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (75kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (478kB) |
Abstract
Early Adult Age, being one of the population as a sales target and a promising market for most or even all online shops. Considering the environment, association, friendship and lifestyle, especially in early adulthood someone is already working and has his own income. This becomes a gap in consumptive behavior in early adulthood tends to be high. The purpose of this study was to describe the consumptive behavior of early adult e-commerce users in West Jakarta. This population is an early adult in West Jakarta who is actively shopping in ecommerce with a sample in this study of 130 respondents. This research is included in the type of quantitative descriptive research with the sampling technique used is accidental sampling. This study does not test the hypothesis but provides an overview of the level of student consumptive behavior with the conclusion that the early adult consumer behavior of e-commerce users is moderate where someone buys goods at certain times such as because of discounts or price cuts. But still considering the items to be purchased as needed or not. Keywords: Consumptive Behavior, E-commerce Usia Dewasa Awal, menjadi salah satu populasi sebagai target penjualan dan pasar yang menjanjikan bagi sebagian besar atau bahkan seluruh online shop. Mengingat lingkungan, pergaulan, pertemanan dan gaya hidup, terlebih pada usia dewasa awal seseorang sudah bekerja dan memiliki penghasilan sendiri. Hal tersebut menjadi celah perilaku konsumtif pada dewasa awal cenderung tinggi. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui gambaran perilaku konsumtif pada Pengguna E commerce dewasa awal di Jakarta Barat. Populasi ini merupakan dewasa awal di Jakarta Barat yang aktif berbelanja di e commerce dengan sampel dalam penelitian ini adalah 130 responden. Penelitian ini termasuk pada jenis penelitian deskriptif kuantitatif dengan Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah accidental sampling. Penelitian ini tidak menguji hipotesis namun memberikan gambaran mengenai tingkat perilaku konsumtif mahasiswa dengan kesimpulan bahwa perilaku konsumtif dewasa awal pengguna e-commerce sedang dimana seseorang melakukan pembelian barang pada saat tertentu seperti karena adanya diskon atau potongan harga. Namun masih mempertimbangkan barang yang akan dibeli sesuai dengan kebutuhan atau tidak. Kata Kunci : Perilaku Konsumtif, E-commerce
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FP/PSI. 23 152 |
NIM/NIDN Creators: | 46116110157 |
Uncontrolled Keywords: | Perilaku Konsumtif, E-commerce |
Subjects: | 800 Literatures/Kesusastraan > 800. Literatures/Kesusastraan > 801 Philosophy and Theory of Literatures/Filsafat dan Teori Kesusastraan > 801.3 Value, Influence, Effect/Nilai, Pengaruh, Efek 800 Literatures/Kesusastraan > 800. Literatures/Kesusastraan > 801 Philosophy and Theory of Literatures/Filsafat dan Teori Kesusastraan > 801.9 Psychology of Literatures/Psikologi Kesusastraan, Psikologi Sastra > 801.92 Psychology/Psikologi |
Divisions: | Fakultas Psikologi > Psikologi |
Depositing User: | CALVIN PRASETYO |
Date Deposited: | 25 Oct 2023 03:56 |
Last Modified: | 25 Oct 2023 03:56 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/83244 |
Actions (login required)
View Item |