PENGARUH YOUTUBER TASYI ATHASYIA SEBAGAI FOOD VLOGGER TERHADAP PERSEPSI AUDIENS (Survei Pada Video TASYI BATTLE BASRENG – SERU BANGET! TAPI YANG AKU SUKA KALAH)

ZUELVAN, MUHAMAD HELMY (2023) PENGARUH YOUTUBER TASYI ATHASYIA SEBAGAI FOOD VLOGGER TERHADAP PERSEPSI AUDIENS (Survei Pada Video TASYI BATTLE BASRENG – SERU BANGET! TAPI YANG AKU SUKA KALAH). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (COVER)
01 COVER.pdf

Download (379kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (156kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (218kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (434kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (313kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (392kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (121kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (169kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (601kB)

Abstract

The development of internet technology makes it easier in terms of obtaining information. On social media, YouTube makes many food vloggers create interesting content on YouTube, which in turn raises the perception of the audience who sees the food vlogger's content. With the aim of analyzing the influence of YouTuber Tasyi Athasyia as a food vlogger on audience perception. To measure the influence of YouTuber Tasyi Athasyia as a food vlogger, the theory of Wu & Wang (2011) (X) is used, while the variable (Y) is based on perception theory according to (Assael, 2001). The type of research used in this research is a quantitative approach. Using the survey method, the researcher distributed questionnaires to viewers of Tasyi Athasyia's YouTube channel. The results of this study indicate that there is an influence between YouTuber Tasyi Athasyia as a food vlogger on audience perception (Survey on the Tasyi battle basreng video – really fun! but what I like to lose) is 43.0%. While the remaining 57.0% were influenced by outsiders who were not examined in this study. Keywords: Youtuber, food Vlogger, Audience perception. Perkembangan teknologi internet yang mempermudah dalam hal memperoleh informasi. Pada media sosial youtube membuat banyak food vlogger membuat konten yang menarik pada youtube yang pada akhirnya menimbulkan persepsi dari audiens yang melihat konten dari food vlogger. Dengan tujuan menganalisis pengaruh youtuber Tasyi Athasyia sebagai food vlogger terhadap persepsi audiens. Untuk mengukur pengaruh youtuber Tasyi Athasyia sebagai food vlogger dengan menggunakan teori Wu & Wang (2011) (X) sedangkan variabel (Y) berdasarkan teori persepsi menurut (Assael, 2001). Tipe penelitian yang digunakan dalam penenelitian ini adalah pendekatan kuantitatif. Dengan metode survei, peneliti menyebar kuesioner ke penonton chanel youtubenya Tasyi Athasyia. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat pengaruh antara youtuber Tasyi Athasyia sebagai food vlogger terhadap persepsi audiens (Survei pada video Tasyi battle basreng – seru banget! tapi yang aku suka kalah) sebesar 43,0%. Sedangkan sisanya sebesar 57,0% dipengaruhi dari luar yang tidak diteliti dalam penelitian ini. Kata Kunci : Youtuber, Food Vlogger, persepsi Audiens

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 23 047
NIM/NIDN Creators: 44319010035
Uncontrolled Keywords: Youtuber, Food Vlogger, persepsi Audiens
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
800 Literatures/Kesusastraan > 800. Literatures/Kesusastraan > 801 Philosophy and Theory of Literatures/Filsafat dan Teori Kesusastraan > 801.3 Value, Influence, Effect/Nilai, Pengaruh, Efek
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: CALVIN PRASETYO
Date Deposited: 21 Oct 2023 07:51
Last Modified: 21 Oct 2023 07:51
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/83032

Actions (login required)

View Item View Item