HERMAWAN, MUHAMMAD FERRY (2023) KEPUASAN MAHASISWA DALAM MENGGUNAKAN MEDIA SOSIAL TIKTOK (Survey Terhadap Mahasiswa Broadcasting 2022 Universitas Mercu Buana). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (624kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (221kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (313kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (350kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (289kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (417kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (373kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (392kB) |
Abstract
TikTok is a music video platform that offers a wide range of engaging content, from educational and informational to entertaining content. Within the TikTok platform, users interact with each other and find their own satisfaction. This research aims to explore the satisfaction of students in using TikTok social media among the Broadcasting 2022 students of Universitas Mercu Buana. The Uses and Gratifications Theory is a theory that explains the basic human needs and relates them to media usage. Individuals are considered active and selective in choosing and receiving messages presented by social media to achieve satisfaction. This study employs a descriptive quantitative approach with a survey method among Broadcasting 2022 students of Universitas Mercu Buana. Data collection is conducted by distributing questionnaires to 57 respondents. The sampling technique used is purposive sampling with the criteria of active TikTok users who have TikTok social media accounts. Based on the results of this study, it is shown that the level of satisfaction of Broadcasting students of Universitas Mercu Buana, batch 2022, in using TikTok social media is "Satisfied" with a score of (3.64). Keywords: Social media, TikTok, Satisfaction TikTok merupakan platform vidio musik yang menyajikan banyak konten menarik mulai dari edukasi, informasi hingga konten hiburan, dalam platform TikTok pengguna berinteraksi satu sama lain dan mendapat kepuasan tersendiri. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Kepuasan Mahasiswa dalam menggunakan Media Sosial Tiktok kepada mahasiswa Broadcasting 2022 Universitas Mercu Buana. Teori Uses And Gratification adalah teori yang menjelaskan kebutuhan dasar manusia dan dihubungkan dengan penggunaan media. Individu dipandang aktif dan selektif dalam memilih dan menerima pesan yang disajikan oleh media sosial untuk menghasilkan kepuasan. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif deskriptif dengan metode survey kepada mahasiswa/i Broadcasting 2022 Universitas Mercu Buana. Pengumpulan data dalam penelitian ini dilakukan dengan menyebarkan kuesioner kepada 57 responden. teknik penarikan sampel yang di gunakan adalah purposive sampling dengan ketentuan mahasiswa pengguna aktif dan memiliki akun media sosial TikTok Berdasarkan hasil penelitian ini menunjukkan bahwa kepuasan Mahasiswa/i Broadcasting Universitas Mercu Buana angkatan 2022 dalam menggunakan media sosial TikTok adalah “Puas” dengan skor (3.64). Kata Kunci: Media Sosial, TikTok, Kepuasan
Actions (login required)
View Item |