THORIQ, MUHAMMAD AQIL (2023) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL KEDAI CIHUY MAMA RAIHAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 Cover.pdf Download (441kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (73kB) |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (133kB) |
|
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
|
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
|
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (342kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (129kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (635kB) |
Abstract
Branding is an important step in developing a business, especially in the culinary business. One way to do branding is to have a visual identity. Visual identity functions in helping culinary businesses that are difficult to develop reach a wider target market. Like the culinary business Kedai Cihuy Mama Raihan which is able to survive with local consumers but cannot reach a wider audience, because there is no visual identity to introduce the business. Therefore, the design of visual identities such as logos, typography, colors and supergraphics needs to be owned by Kedai Cihuy Mama Raihan based on the uniqueness and targets set. This design aims to create a visual identity to introduce Kedai Cihuy Mama Raihan to the wider community. Keywords: visual identity, culinary, shop, cihuy shop Branding menjadi langkah penting dalam mengembangkan usaha, khususnya pada usaha bidang kuliner. Salah satu cara melakukan branding dengan memiliki identitas visual. Identitas visual berfungsi dalam membantu usaha kuliner yang sulit berkembang dalam menjangkau target pasar yang lebih luas. Seperti usaha kuliner Kedai Cihuy Mama Raihan yang mampu bertahan dengan konsumen sekitar namun tidak dapat menjangkau konsumen yang lebih luas, karena tidak adanya identitas visual untuk memperkenalkan usaha tersebut. Oleh sebab itu, perancangan identitas visual seperti logo, tipografi, warna dan supergraphic perlu dimiliki Kedai Cihuy Mama Raihan berdasarkan keunikan dan target yang ditentukan. Perancangan ini bertujuan menciptakan identitas visual untuk memperkenalkan Kedai Cihuy Mama Raihan kepada masyarakat luas. Kata Kunci : identitas visual, kuliner, kedai, kedai cihuy
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DKV. 23 041 |
Call Number: | SDSK/23/23/027 |
NIM/NIDN Creators: | 42319010073 |
Uncontrolled Keywords: | identitas visual, kuliner, kedai, kedai cihuy |
Subjects: | 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 741 Drawing and Drawings/Gambar dan Seni Menggambar > 741.6 Graphic Design, Illustration Drawings/Teknik Menggambar Desain Grafis, Teknik Menggambar Ilustrasi |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 03 Nov 2023 02:15 |
Last Modified: | 03 Nov 2023 02:15 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82691 |
Actions (login required)
View Item |