FARISKA, DINDA PUTRI (2019) HUBUNGAN FENOMENA FEAR OF MISSING OUT (FOMO) DENGAN SELF ESTEEM PADA REMAJA PENGGUNA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (164kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRACT.pdf Download (157kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. Lembar Pernyataan.pdf Download (710kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. Lembar Pengesahan.pdf Download (191kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. KATA PENGANTAR.pdf Download (199kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. DAFTAR ISI.pdf Download (206kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
7. DAFTAR TABEL.pdf Download (158kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
8. DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (154kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
9. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
||
Text (BAB II)
10. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (331kB) |
||
Text (BAB III)
11. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (456kB) |
||
Text (BAB IV)
12. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (327kB) |
||
Text (BAB V)
13. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (166kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
14. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (163kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
15. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This research focused on the Fear of Missing Out and Self Esteem for teenagers using Instagram social media, with the aim of testing the relationship of fear of missing out with self-esteem to teenagers on Instagram social media users. This study uses a quantitative approach with survey research methods (questionnaires) with non-probability sampling techniques and sampling systems using purposive sampling. The population in this study were teenagers of Instagram social media users who were in Kab. Tangerang with the age of 14-18 years. The samples tested in this study amounted to 307 teenagers using social media who attended high school X in Kab. Tangerang. The test used in this study is a test of the Pearson product moment correlation. The results of this study indicate that there is a negative and significant relationship between fear of missing out with self esteem in teenagers on Instagram social media users. Can be explained by the higher the fear of missing out, the lower the self esteem the teenager has. Keyword: Fear of Missing Out, Self-esteem, adolescent, Instagram. Penelitian ini difokuskan pada Fear of Missing Out dan Self Esteem pada remaja pengguna media sosial Instagram, dengan tujuan untuk menguji hubungan dari fear of missing out dengan self-esteem pada remaja pengguna media sosial instagram. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode penelitian survey (kuesioner) dengan teknik pengambilan sampel non-probability dan sistem pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah remaja pengguna media sosial Instagram yang berada di Kab. Tangerang dengan usia 14-18 tahun. Sampel yang diuji dalam penelitian ini berjumlah 307 orang remaja pengguna media sosial yang bersekolah di SMA X di Kab. Tangerang. Uji yang dipakai pada penelitian ini adalah uji Korelasi product moment dari Pearson. Hasil penelitian ini menunjukan adanya hubungan negatif dan signifikan antara fear of missing out dengan self esteem pada remaja pengguna media sosial instagram. Dapat dijelaskan dengan semakin tinggi fear of missing out, maka semakin rendah self esteem yang dimiliki remaja. Keyword: Fear of Missing Out, Self-esteem, Remaja, Instagram
Actions (login required)
View Item |