MAHARANI, ANGGUN (2021) PENGARUH PERILAKU KEPEMIMPINAN, KOMPETENSI, DAN MANAJEMEN PENGHARGAAN TERHADAP KINERJA KARYAWAN JWG HEAD OFFICE. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (443kB) |
|
Text (BAB I)
02 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (156kB) |
|
Text (BAB II)
03 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (275kB) |
|
Text (BAB III)
04 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
|
Text (BAB IV)
05 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (380kB) |
|
Text (BAB V)
06 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (47kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (139kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Employees’ performance has a crucial role in achieving company goals. Therefore, employees’ performance needs to be analyzed to know what factors influence employees’ performance so that employees’ performance can be improved. This research aims to analyze factors that influence the performance of employees at JWG and provide recommendations for improving employees’ performance. This research was conducted on a population of 222 employees at JWG Head Office. By using purposive sampling method, 70 respondents were surveyed. They were permanent employees who had been working for more than one year. Data were analyzed by using multiple linear regressions with the help of SPSS version 25.0 for Windows. The results of this research showed that Leadership Behavior, Competency, and Reward Management all had positive and significant effects on Employees’ Performance. In order to improve employees’ performance, the top management at JWG was recommended to improve supervisors’ leadership behavior, especially on paying attention to competitors and using new technology; to improve employees’ competency, especially on their self-confidence and adaptability to new task assignments; and to improve employees’ financial rewards, especially on their pay rewards. Keywords: Leadership Behavior, Competency, Reward Management, Employees’ Performance. Kinerja karyawan memiliki peran penting dalam mencapai tujuan perusahaan. Oleh karena itu, kinerja karyawan perlu dianalisis untuk mengetahui faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi kinerja karyawan sehingga kinerja karyawan dapat ditingkatkan. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi kinerja karyawan di JWG dan memberikan rekomendasi untuk meningkatkan kinerja karyawan. Penelitian ini dilakukan pada populasi sebanyak 222 karyawan di JWG Head Office. Dengan menggunakan metode purposive sampling, 70 responden disurvei. Mereka adalah karyawan tetap yang telah bekerja lebih dari satu tahun. Data dianalisis dengan menggunakan regresi linier berganda dengan bantuan SPSS versi 25.0 for Windows. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Perilaku Kepemimpinan, Kompetensi, dan Manajemen Penghargaan semuanya berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kinerja Karyawan. Untuk meningkatkan kinerja karyawan, Top Management di JWG direkomendasikan untuk meningkatkan perilaku kepemimpinan pada supervisor, terutama dalam memperhatikan pesaing dan menggunakan teknologi baru; meningkatkan kompetensi karyawan, terutama pada kepercayaan diri dan kemampuan beradaptasi dengan penugasan tugas baru; dan untuk meningkatkan penghargaan finansial karyawan, terutama pada penghargaan gaji mereka. Kata Kunci : Perilaku Kepemimpinan, Kompetensi, Manajemen Penghargaan, Kinerja Karyawan.
Actions (login required)
View Item |