OKTOVIA, LARAS NUR (2021) PERANCANGAN KAMPANYE SOSIAL TOXIC POSITIVITY LISTEN TO UNDERSTAND. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (319kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (193kB) |
||
Text (BAB III)
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (340kB) |
||
Text (BAB V)
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (176kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (26kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) |
Abstract
Generation Z is a generation with characteristics that are identical to technological developments. Not infrequently those who share stories or complaints on social media receive toxic positivity treatment from relatives or other people. Toxic positivity is the application of an optimistic mindset and focus with excessive positive emotions in various situations, and rejecting the negative emotions that are being felt. It can make a person's condition no better or it can get worse. Therefore, in response to this, the author designed a social campaign about toxic positivity as an effort to provide understanding and increase awareness to the public. The design of this campaign is made with attractive visuals and according to the target audience, with Instagram social media as the main media as well as podcasts and other supporting media. Keyword: Social Campaign, Toxic Positivity, Generation Z, Social Media. Generasi Z merupakan generasi dengan karakteristik yang sangat identik dengan perkembangan teknologi. Tak jarang mereka yang membagikan cerita atau keluh kesahnya di media sosial mendapat perlakuan toxic positivity dari kerabat ataupun orang lain. Toxic positivity adalah penerapan pola pikir optimis dan fokus dengan emosi positif secara berlebihan di berbagai macam situasi, dan menolak emosi negatif yang sedang di rasakan. Hal tersebut dapat membuat keadaan seseorang tidak lebih baik atau bisa menjadi semakin buruk. Oleh karena itu dalam menanggapi hal tersebut penulis merancang kampanye sosial mengenai toxic positivity sebagai upaya memberikan pemahaman dan meningkatkan kesadaran kepada masyarakat. Perancangan kampanye ini dibuat dengan visual yang menarik dan sesuai dengan target audiens, dengan media sosial Instagram sebagai media utamanya serta adanya podcast dan media pendukung lainnya. Kata Kunci: Kampanye Sosial, Toxic Positivity, Generasi Z, Media Sosial
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 42317010022 |
Uncontrolled Keywords: | Kampanye Sosial, Toxic Positivity, Generasi Z, Media Sosial |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 320 Political dan Government Science/Ilmu Politik dan Ilmu Pemerintahan > 324 Political Process/Proses Politik > 324.5 Campaigns for Nominations/Kampanye |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 26 Jun 2023 03:10 |
Last Modified: | 26 Jun 2023 03:10 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78482 |
Actions (login required)
View Item |